توجه به سلامت روانی افراد ضروری است

کرمانشاه (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کرمانشاه از اجرای ویژه برنامه‌های هفته بهداشت روان با شعار"سلامت روان و سبک زندگی آگاهانه، متعهدانه و شادمانه در نوجوانان" در واحدهای اداری و آموزشی استان از 18 لغایت 24 مهرماه خبر داد.

کد مطلب: ۸۶۰۶۳۴
لینک کوتاه کپی شد
توجه به سلامت روانی افراد ضروری است

سید مجتبی موسوی با بیان اینکه 18 الی 24 مهرماه به نام هفته بهداشت روان نامگذاری شده است، گفت: توجه به سلامت روانی افراد بسیار ضروری است و به همین مناسبت ویژه برنامه‌هایی در سطح واحدهای آموزشی و اداری استان در این هفته برگزار خواهد شد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان افزود: برگزاری آیین نمادین و مراسم افتتاحیه هفته بهداشت روان در شهرستان‌ها و مناطق استان، برگزاری مسابقات ورزشی ویژه کارکنان مدارس و دانش‌آموزان، برگزاری کارگاه بهداشت روان خانواده ویژه بانوان در ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق و اجرای برنامه‌های اثرگذار با هدف تغییر نگرش مطلوب در رفتار دانش‌آموزان، دربارۀ سلامت روان، از مهمترین برنامه‌های این هفته خواهد بود.

وی بر آموزش مهارت‌های بین فردی دانش‌آموزان و توجه به نقش پیشگیری از اختلالات و آسیب‌های روانی اجتماعی و برنامه‌ریزی جهت پیشگیری و کاهش مشکلات روانی- رفتاری دانش‌آموزان ﺗﺄکید کرد و همچنین آموزش‌های تخصصی مشاوران مدارس در زمینه تقویت مهارت‌های فردی مشاوره‌ای را اقدامی ﻣﺆثر در این راه دانست.

این مقام ﻣﺴﺆول آموزش و پرورش، برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی بین مشاوران مدارس، مسابقه نقاشی بین دانش‌آموزان با موضوع بهداشت روان در سه دوره تحصیلی، برگزاری جلسات توجیهی و آموزشی برای دانش‌آموزان و برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌های آموزشی ویژه والدین از طریق آموزش والدین در زمینه شیوه‌های فرزندپروری، همسرداری با هدف ارتقای کیفیت زندگی دانش‌آموزان را از دیگر برنامه‌های قابل اجرا در این هفته برشمرد.

موسوی در بخش پایانی سخنان خود، از تشکیل کمیتۀ بحران در مدارس یا کارشناسی مشاوره شهرستان، جهت رسیدگی به مشکلات در مواقع اضطراری خبر داد و افزود: به منظور اجرای برنامه‌های هفته بهداشت روان در مدارس، نشست‌های مشترکی با نهادهای حمایتی بهزیستی، اورژانس اجتماعی، نیروی انتظامی و کمیته امداد برگزار شده و هماهنگی‌های لازم در این زمینه صورت گرفته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار