یکصد و نودو پنجمین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان دشتستان برگزار شد

فرماندار دشتستان گفت : رویکرد دولت دوازدهم افزایش سهم بانوان و جوانان در مسئولیت ها است و بنا داریم در شهرستان دشتستان این رویکرد را عملی نماییم .

کد مطلب: ۶۷۱۲۴۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا دشتستان به نقل از روابط عمومی اداره آموزش و پرورش دشتستان ، رئیس شورای آموزش و پرورش دشتستان با تسلیت ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین(ع)از تلاش های صورت گرفته در راستای بازگشایی مدارس،برنامه های گرامیداشت هفته دفاع مقدس و برپایی مراسم عزاداری در مدارس تقدیر و تشکر نمود.

فرماندار دشتستان افزود :افزایش سهم تحصیل در مدارس فنی حرفه ای بر اساس نظام نامه وزارت آموزش و پرورش یکی از اهداف ما بوده که در این خصوص بیشتر از نرم استانی عمل نموده ایم و انتظار می رود خانواده ها و دانش آموزان در زمینه هدایت تحصیلی توجیه شوند تا اصرار بر رشته های نظری نداشته باشند و در همین راستا مصوب می شود مدیریت آموزش و پرورش برنامه ریزی لازم را برای توجیه دانش آموزان در زمینه هدایت تحصیلی در طول سال تحصیلی مد نظر داشته باشند.

ارسلان زارع اظهار کرد:در خصوص مناسبت هایی که در تقویم اجرایی و ملی وجود دارد این مناسبت ها تلنگرهایی است که با توجه به آن مناسبت ها بتوانیم برنامه هایی را اجرا کنیم و در بر همین اساس به مناسبت روز جهانی بهداشت و روان،آموزش و پرورش و شبکه بهداشت و درمان برنامه ریزی لازم برای حضور مشاوران تربیتی و خانواده در مدارس متوسطه اول و دوم را فراهم نمایند.

وی ادامه داد:برای برگزاری جشن مهر عاطفه ها کوشش شود خانواده ها مشارکت بیشتری داشته باشند و از خیرین و مسئولین ادارات و نهادها جهت حضور در این طرح خیر خواهانه دعوت شود.

فرماندار دشتستان خاطر نشان کرد:رویکرد دولت دوازدهم افزایش سهم بانوان و جوانان در مسئولیت ها است و بنا داریم در شهرستان دشتستان این رویکرد را عملی نماییم و انتخاب سرپرست شبکه بهداشت و درمان در همین راستا بوده است و بنا داریم در بعضی از ادارات که نوع کار امکان پذیر باشد این روند را ادامه دهیم.

رئیس شورای آموزش و پرورش دشتستان از تعیین مبالغی جهت تجهیزات هنرستان ها،فرش نمازخانه مدارس شهرستان،جوایز دانش آموزان برترمسابقات فرهنگی،هنری و مدارس شبانه روزی بخش بوشکان خبر داد.

همچنین سید حسن لواسانی فرد دبیر شورای آموزش و پرورش دشتستان در سخنانی با تسلیت ایام عزاداری ماه محرم،گزارشی از شورای بازگشایی مدارس ارائه نمود و گفت:برنامه ریزی های لازم برای آماده نمودن مدارس جهت حضور دانش آموزان در کلاس های درس در تمام مناطق شهرستان انجام شده و 99 درصد مدارس شهرستان نیروهای لازم سازماندهی شده و روند عادی خود را طی می کنند.

مدیر آموزش و پرورش دشتستان افزود:در مقطع ابتدایی با کمبود 100 نفر نیرو مواجه بودیم که با جذب60 نفر حق التدریس،10 نفر سرباز معلم و 20 نفر نوبت دوم بازنشسته نسبت به سال گذشته وضعیت خیلی بهتری داریم و در مناطق ارم و بوشکان خوشبختانه کمبود نیرو مرتفع شده و نیروهای بسیار خوبی در این مناطق جذب شده است.

سید حسن لواسانی فرد ادامه داد:در آموزش متوسطه800 ساعت کمبود دبیر به خصوص در رشته های ادبیات فارسی،زبان انگلیسی و عربی وجود دارد که نسبت به 1500 ساعت سال قبل آمار بهتری است اما باز هم کمبود وجود دارد.

وی بیان کرد:عمده مشکل اساسی که احساس می شود مربوط به تجهیزات و فضای مرتبط برای هنرستان کاردانش می باشد که نیاز به ساخت این فضا احساس می شود و می طلبد که فرماندار محترم در این زمینه اقدامات لازم را صورت دهند.

در ادامه این جلسه معاونین پرورشی،پشتیبانی و آموزش متوسطه گزارشاتی از اقدامات صورت گرفته و مشکلات پیش رو ارائه نمودند

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار