در گفتگو با پانا مطرح شد؛

وزیر بهداشت به مجلس فراخوانده شد/2محور سوال از قاضی زاده هاشمی

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه 8 هزار میلیارد تومان مصوبه مجلس برای بیمه سلامت تاکنون به طور کامل محقق نشد، گفت: قرار است مشکلات حوزه سلامت با حضور وزیر بهداشت در جلسه آتی این کمیسیون مورد بررسی قرار گیرد.

کد مطلب: ۶۷۱۰۵۴
لینک کوتاه کپی شد

همایون یوسفی در گفت و گو با خبرنگار پانا، با اشاره به بررسی چالش های حوزه بهداشت و درمان اظهارداشت: دولت در تأمین منابع حوزه سلامت با مشکل مواجه شده است به ویژه در حال حاضر طلب بیمه ها از دولت یکی از مهم ترین مشکلات حوزه سلامت است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه هزینه بیمه ها با اجرای طرح تحول سلامت حدود 3 تا 4 برابر افزایش پیدا کرده است ، گفت: ایجاد تعادل در تامین و هزینه کرد منابع در بخش سلامت از سوی دولت، بیمه ها و وزارت بهداشت ضروری است. در واقع وزارت بهداشت باید هزینه ها را کاهش داده و قوانین مصوب مجلس در قالب برنامه ششم را اجرا کند.

وی خاطرنشان کرد: 8 هزار میلیارد تومان مصوب مجلس برای بیمه سلامت تاکنون به طورکامل اختصاص پیدا نکرده است و این مساله باعث شده تا مشکلات بیمه سلامت افزایش پیدا کند. البته جلسات زیادی برای رفع اختلافات بیمه ها با وزارت بهداشت درخصوص میزان بدهی ها برگزار شده است و سعی شده اما اختلافات هنوز حل نشده است.

یوسفی در خصوص توقف طرح سلامت نیز گفت: با توجه به مشکلاتی که هم اکنون وزارت بهداشت با آن روبروست اجرای این طرح را با مشکل مواجه کرده است. هر چند وزارت بهداشت در راستای طرح تحول سلامت عزم جدی دارد اما این نگرانی نیز برای ادامه اجرای این طرح وجود دارد که امیدواریم بتوانیم در جلسه ای با وزیر بهداشت که هفته آینده برگزار می شود این مشکلات را بازگو و برای آن راهکار ارائه دهیم.

این عضو کمیسیون بهداشت مجلس اضافه کرد: همچنین یکی از دغدغه هایی که برای اجرای طرح تحول سلامت وجود دارد نادیده گرفتن بسیاری از بخش های سلامت است که در این طرح به طور کامل دیده نشده است از جمله بحث توانبخشی و پرستاری و سلامت روستاییان که باید دیده شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار