مجازات شکارچی پلنگ ایرانی در فارس

شکارچی پلنگ به 3 سال حبس تعزیری و دو سال ممنوعیت اقامت درشهرستان خود محکوم شد.

کد مطلب: ۶۷۰۳۶۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا فارس ، به نقل از روابط عمومی اداره کل محیط زیست متخلف شکارچی در فیروز آباد به 3 سال حبس تعزیری و دو سال ممنوعیت اقامت در شهرستان خود محکوم شد.

متخلفی که درشهرستان فیروزآباد اقدام به شکار یک قلاده پلنگ نموده و سپس لاشه آن را به آتش کشیده بود بعد از انتشار عکس هایش با لاشه شکار در فضای مجازی تحویل مقامات قضایی شد و قاضی دادگاه کیفری دو شهر فیروزآباد این متخلف را به 3 سال حبس تعزیری و دو سال ممنوعیت اقامت در شهرستان فیروزآباد محکوم کرد.

گونه نادر پلنگ ایرانی یکی از 9 زیرگونه پلنگ دنیا است که از نظر جثه بزرگترین آنها به شمار می رود و در لیست سرخ اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت در زمره جانوران در معرض خطر انقراض است.

پلنگ ایرانی بومی غرب آسیا است و ایران مهمترین زیستگاه پلنگ در خاورمیانه است. در سال های اخیر کاهش جمعیت پلنگ به دنبال شکار غیرقانونی و استفاده از طعمه مسموم، تخریب زیستگاه‌های این گونه و تصادفات جاده‌ای، سازمان حفاظت محیط زیست را بر آن داشته است تا برنامه جامع مدیریت و حفاظت پلنگ ایرانی را با بهره‌گیری از ظرفیت‌های علمی ایرانی تدوین کند.

بیمه پلنگ ایرانی یکی از فصول برنامه ملی حفاظت و مدیریت پلنگ ایرانی است که برای مدیریت تعارض این گونه با دامداران در اواخر سال 1394 توسط ریاست سازمان حفاظت محیط زیست ابلاغ شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار