آذرکیش در گفت و گو با پانا:

اهتمام به هنرستان ها به تقویت تولید داخلی و کاهش نرخ بیکاری کمک می کند

مدیرکل دفتر کاردانش وزارت آموزش و پرورش گفت: تلاش می کنیم اهتمام به هنرستان ها به عنوان یک اراده ملی منجر به توسعه کمی و کیفی هنرستان ها شود چراکه این موضوع به تقویت تولید داخلی و کاهش نرخ بیکاری کمک می کند.

کد مطلب: ۶۶۹۹۳۶
لینک کوتاه کپی شد

سید مصطفی آذرکیش در گفت و گو با پانا، با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر اهتمام به هنرستان ها، اظهار کرد: با توجه به نامگذاری امسال و تاکید مقام معظم رهبری بر اهتمام به هنرستان ها همچنین پیش بینی اعتبارات خوبی که در بودجه 96 است، امیدوار هستیم این اراده ملی منجر به توسعه کمی و کیفی هنرستان ها شود .

تاکید بر سیاست های مربوط به حوزه آموزش های مهارتی

وی ادامه داد: این موضوع به تقویت تولید داخلی و کاهش نرخ بیکاری کمک می کند. برنامه هایی که در این راستا اجرا می کنیم؛ عملیاتی کردن سیاست های ابلاغی همچنین سیاست های مربوط به حوزه آموزش های مهارتی باید مورد توجه باشد .

توسعه کارآفرینی به خصوص در دوره متوسطه دوم

مدیرکل دفتر کاردانش وزارت آموزش و پرورش افزود: به نوعی کارآفرینی یکی از ویژگی های مدرسه در افق 1404 است لذا تمام تلاش خود را در همه دوره های تحصیلی به خصوص در دوره متوسطه دوم در شاخه کاردانش باید همانطور که مقام معظم رهبری فرموده اند انجام دهیم .

آذرکیش عنوان کرد: تمام تلاش ما این است دانش آموزان پس از اخذ مدرک خود وارد بازار کار شوند و ورود دانش آموزان به بازار کار هرم شغلی کشور را اصلاح و نیروی ماهر را به صحنه بازار کار ترغیب می کند .

توانمندسازی هنرآموزان

وی همچنین اضافه کرد: برنامه های شاخه کاردانش کیفیت بخشی به آموزش ها، آموزش همراه با تولید، توسعه آموزش و توانمندسازی هنرآموزان همچنین توسعه رشته ها متناسب با نیاز بازار کار در راستای این سیاست ها برنامه ریزی شده است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار