راهپیمایی کودکان اوتیسم کاشان در شام غریبان

رییس انجمن اوتیسم کاشان گفت: همزمان با شام غریبان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام کودکان عضو این انجمن به همراه خانواده هایشان و دیگر شهروندان خیرخواه و نوع دوست ، راهپیمایی "شام غریبان با کودکان غریب شهر" را برگزار می کنند.

کد مطلب: ۶۶۹۴۰۰
لینک کوتاه کپی شد

مریم خیامی پور در گفت و گو با پانا کاشان اظهار کرد: این حرکت مذهبی و انسان دوستانه، باهدف جهت دهی وسازماندهی تجمعات مذهبی درمسیر رفع مسائل اجتماعی وارتباط پایدار نیکوکاران در طول سال با سازمانهای مردم نهاد و به طور خاص آن، با هدف اطلاع رسانی وآگاهی بخشی درزمینه طیف اختلالی اوتیسم شکل میگیرد.

به گفته وی، افرادی که در این راهپیمایی شرکت می کنند طبق گزارش سالهای گذشته به بیش از یک هزار نفر می رسند که باید برای استمرار این حرکتهای خود جوش اطلاع رسانی بیشتری انجام شود تا مراسم عزاداری از سینه زنی احساسی و سطحی خارج شده و توجه مردم را به پیام اصلی حماسه عاشورا جلب کند که اصلاح امور امت بود.

وی تصریح کرد: هدف ما این است که با اطلاع رسانی صحیح از اهداف حماسه حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام، توجه مردم برای مشارکت در فعالیتهای داوطلبانه جلب شود و در اصلاح زیر ساختهای زندگی سعادتمندانه همه شهروندان مشارکت داشته باشند .

وی گفت: این مراسم فقط برگزاری شام غریبان و مراسم مذهبی نیست بلکه فرآیندی است که یک جهت فرهنگی برای عمل به آموزه های امام حسین علیه السلام را به عموم مردم عرضه کند که فرمود: در کارهای نیک بر یکدیگر سبقت بگیرید و به صفات پسندیده خود افتخار کنید.

وی افزود: آغاز این مراسم بعد از نماز مغرب و عشا از میدان امام حسن مجتبی علیه السلام، خواهد بود و پس از طی مسیرهای چهارراه مدرس، میدان معلم ، میدان جهاد در میدان امام حسن علیه السلام پایان خواهد یافت که پخش تراکت و سخنرانی های کوتاه نیکوکاران در مسیر حرکت از جمله برنامه های شام غریبان کودکان اوتیسم کاشان خواهد بود.

رییس انجمن اوتیسم کاشان گفت: اوتیسم یک اختلال عصبی است که اگر به موقع شناسایی شود، قابل درمان است ولی متاسفانه خانواده ها زمانی متوجه می شوند که زمان مفید را از دست داده اند.

خیامی پور افزود: انجمن اوتیسم کاشان، تاکنون 75 نفر را شناسایی کرده و با همکاري وزارتخانه‌ها و سازمان‌هاي مربوط در اين زمينه، دامنه وسيعي از خدمات نوآورانه که نيازهاي خاص کودکان دچار به اوتيسم است را برآورده می کند که شامل تيم‌هاي روانشناسي، گفتاردرمانی، کاردرمانی و رفتاردرمانی می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار