رئیس انجمن اوتیسم کاشان اعلام کرد

بی پاسخ ماندن یک ساله درخواست زمین برای ساخت مدرسه ویژه دانش‌آموزان اوتیسمی کاشان

کاشان (پانا) - رئیس انجمن اوتیسم کاشان از بلاتکلیف ماندن راه‌اندازی مدرسه ویژه دانش‌آموزان مبتلا به اوتیسم به دلیل بی‌پاسخ ماندن درخواست زمین از سازمان زمین شهری کاشان خبر داد.

کد مطلب: ۸۱۰۰۹۰
لینک کوتاه کپی شد
بی پاسخ ماندن  یک ساله درخواست زمین برای ساخت مدرسه ویژه دانش‌آموزان اوتیسمی  کاشان

مریم خیامی‌پور در گفت‌وگو با پانا اظهار کرد: اوتیسم یا دَرخودماندِگی، نوعی اختلال رشدی است که تشخیص و مداخله زودهنگام آن، بسیار مهم است و سه سال اول زندگی، دوره طلایی شناسایی این عارضه قلمداد می شود که در صورت درمان و رسیدگی به هنگام، می توان مهارت‌های زیادی را به کودک بیمار آموخت.

او اظهار کرد: معمولا تشخیص بیماری اوتیسم بین 21 ماهگی تا 24 ماهگی نوزاد صورت می گیرد که گاهی ممکن است این زمان تا چهار سالگی کودک نیز طول بکشد که باعث تحمیل هزینه های مادی و معنوی بر خانواده ها می شود.

رئیس انجمن اوتیسم کاشان افزود: برخی از مهمترین نشانه های اوتیسم به صورت دیر به حرف افتادن، مشکل برای درک دیدگاه گوینده، استفاده از کلمات تکراری، تکرار رفتارهای کلیشه‌ای مانند تکان دادن دست یا بدن، تمرکز طولانی مدت روی اشیا، خودزنی، پرخاشگری، ناتوانی در بیان اسم، ناتوانی در برقراری ارتباط چشمی و عدم تمایل به ایجاد دوستی با همسالان نمایان می‌شود.

وی تصریح کرد: با توجه به ضرورت فضای آموزشی تخصصی و مرکز نگهداری موقت و شبانه‌روزی برای این دسته از بچه‌ها، قول رئیس سازمان آموزش وپرورش استثنایی برای راه‌اندازی مدرسه ویژه دانش‌آموزان مبتلا به اوتیسم گرفته شده است اما در خواست یک‌ساله زمین به منظور ساخت این مرکز از سوی سازمان زمین شهری کاشان بی پاسخ مانده است.

وی در مورد مشکلات دندانپزشکی کودکان اوتیسم تاکید کرد: با وجود مشکلات دندان در معلولان اوتیسم،کم توان ذهنی و افراد با اختلالات روانی دیگر که دچار فوبیا هستند، و فقدان پوشش بیمه ای، متأسفانه هیچ مرکز دندانپزشکی مخصوص این افراد در کاشان وجود ندارد که از دیماه گذشته از دانشگاه علوم پزشکی درحال پیگیری هستیم اما هنوز پاسخی نگرفته‌ایم.

خیامی پور گفت: تا کنون 80 نفر کودک مبتلا به اوتیسم در کاشان شناسایی شده‌اند اما رقم واقعی بیشتر از این تعداد است .

از سال 2008 میلادی روز دوم آوریل از سوی مجمع عمومی سازمان ملل با هدف افزایش آگاهی در مورد این بیماری به نام روز جهانی اوتیسم نامگذاری شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار