رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس :

زنان ایرانی مردانه ترین میدان ها را در دوران دفاع مقدس فتح کردند

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس گفت: زنان ایرانی مردانه ترین میدان ها را در دوران دفاع مقدس فتح کردند.

کد مطلب: ۶۶۹۲۶۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل، مریم مجتهدزاده در همایش همراهان حماسه جاوید در اردبیل یکی از دلایل پیروزی در دفاع مقدس را حضور و مشارکت بانوان دانست و افزود: در طول هشت سال دفاع مقدس، زنان ایرانی مردانه‌ترین میدان‌ها را فتح کردند .

وی بانوان ایرانی به ویژه همسران و مادران شهدا را الگوی صبر و استقامت توصیف کرد و افزود: امروز نیز بانوان در ممانعت از انحراف عقیدتی خانواده‌ها و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مسئولیت خطیری دارند .

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس به ضرورت توجه به الگوهای وارسته اخلاقی از بین همسران و مادران شهدا تأکید و اضافه کرد: امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند هوشیاری بانوان هستیم .

مجتهدزاده گفت: حضرت زینب (س) الگوی رفتاری زنان ایرانی و همسران و مادران شهدا در دوران دفاع مقدس بود .

وی افزود: زنان ایرانی چه در زمان جنگ و چه پس از آن صبوری و الگوی خود را با تکیه بر تعالیم دینی و شخصیت‌هایی همچون حضرت زینب (س) آموخته‌اند .

مجتهدزاده ادامه داد: همسران و مادران رزمندگان نه تنها خود در دفاع مقدس و پیروزی انقلاب نقش چشمگیری داشتند بلکه قوت قلبی برای رزمندگان نیز فراهم می‌ساختند .

وی با تأکید به اینکه همسران و مادران شهدا در هشت سال دفاع مقدس الگوی اسلامی زن مجاهد را به دنیا معرفی کردند، یادآور شد: در واقع زنان ایرانی در کنار دفاع مقدس خود خالق حماسه‌ای عظیم بودند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار