دبیر شورای عالی آموزش و پرورش:

مخالفت شورای عالی آموزش و پرورش با استخدام نیروهای حق التدریسی

دبیر شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه معتقد است ورود به حوزه آموزش و پرورش تنها باید از طریق دانشگاه فرهنگیان باشد، گفت: از این رو شورای عالی آموزش و پرورش با هر نوع استخدامی غیر از این مسیر و حتی استخدام نیروهای حق التدریسی مخالف است.

کد مطلب: ۶۶۹۰۴۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از سمنان، مهدی نوید ادهم، در گفت و گو با خبرنگاران در سمنان، بابیان اینکه آموزش و پرورش به جهت مدیریت اصلی ترین مولفه این حوزه یعنی مولفه معلم، در سند تحول به صراحت عنوان کرده و به تصمیم مراجع ذی ربط رسیده است که از این پس ورودی آموزش و پرورش فقط و فقط از طریق دانشگاه فرهنگیان باید باشد.

وی تصریح کرد: به دلیل اینکه دبیران ما با تربیت کودکان ما ارتباط مستقیم دارند، از این رو تنها کسانی که در یک دوره وارد دانشگاه فرهنگیان شده و آموزش های لازم را دیده و شایستگی های لازم را پیدا کرده اند و اکنون مجوز ورود به کلاس را کسب کرده اند، تنها می توانند در حوزه آموزش و پرورش استخدام شوند.

دبیر شورای عالی آموزش و پرورش افزود: این قانون سبب می‌شود تا افراد حداقل‌های لازم برای حضور فعال، بانشاط و قانون‌مند را در کلاس درس فراهم کنند.

نوید ادهم با بیان اینکه یکی از اهداف تحول بنیادین آموزش و پرورش تاسیس دانشگاه فرهنگان برای پرورش معلمان و آموزش ضمن خدمت بود، ادامه داد: تغییرات جدی در کتاب های درسی با تغییر رویکرد حافظه‌محوری به سمت تفکرمحوری و تجربه‌محوری در طرح تحول بنیادین محقق شد.

وی با اشاره به این که وزیر آموزش و پرورش آمادگی اجرای کامل طرح تحول بنیادین را دارد، افزود: مدیران آموزش و پرورش در تمام مراتب برای اجرای این طرح آمادگی کامل به همراه عزم ملی و حمایت های همه جانبه سایر دستگاه های مرتبط دارند، در حالی که زیرساخت های این سند هنوز تکمیل نشده است.

دبیر شورای عالی آموزش و پرورش با عنوان این مطلب که آموزش و پرورش علی رغم زحمات و تلاش های قابل تقدیری که مدیران و معلمین کشور در جای جای این مملکت می کشند، اما به دلائل مختلف با کاستی ها و چالش های مختلفی روبرو هست و دردهای مضمنی دارد که اگر امروز برای درمانش چاره اندیشی نشود، فردا خیلی دیر خواهد بود، به همین دلیل از چند سال گذشته تعدادی از صاحب نظران و متخصصین تعلیم و تربیت گرد هم آمده و سندی تحت عنوان سند تحول بنیادین تولید کرده و به تصویب شورای عالی آموزش و پرورش و شورای عالی انقلاب فرهنگی رساندند تا درمان این دردها باشد.

نوید ادهم، با اشاره به مراحل ساخت یک ساختمان که ابتدا نقشه تهیه شده و سپس مصالح و امکانات و منابع تهیه می شود و در انتها ساخت و ساز ساختمان انجام می شود، گفت: جهت اجرای سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش نیز، 3 مرحله برای تحول آفرینی در آموزش و پرورش پیش بینی شده است.

وی خاطر نشان کرد: جهت اجرای سند تحول بنیادین نیز ابتدا باید نقشه راه و سند این کار تدوین شود که مشخص شود ما به دنبال چه چیزی می گردیم، درد کدام است و درمان چیست و چگونه می توان به آن رسید؟ که خوشبختانه این مرحله را پشت سر گذاشته ایم و سپس در مرحله دوم برای اجرای سند، باید زیرساخت ها و امکانات و منابعی را فراهم کنیم و در مرحله آخر باید این سند اجرا شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار