استانداران و نمایندگان مجلس مشکل بودجه آموزش و پرورش را حل کنند

مدیرکل دفتر امور بانوان وزارت آموزش و پرورش گفت: بودجه کنونی آموزش و پرورش کافی نیست و از استانداران و نمایندگان مجلس می خواهیم برای یک بار هم که شده مشکل بودجه ای این نهاد را حل کنند.

کد مطلب: ۶۶۸۱۵۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، مهناز احمدی در آئین آغاز سال تحصیلی97-96 در دبیرستان دخترانه شاهد در بندرعباس عنوان کرد: باید سهم آموزش و پرورش در تولید ناخالص ملی افزایش یابد و در این راستا همه دستگاه های دولتی یاری گر این نهاد باشند.

وی افزود: طبق نظرسنجی های مردمی، معلمان و فرهنگیان قابل اعتمادترین قشر در بین مردم هستند که باید برای حفظ این اعتماد و افزایش کیفیت آموزش در کشور، دولت و مجلس در کنار هم برای آموزش و پرورش چاره اندیشی کنند.

احمدی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش از اولویت های دولت تدبیر و امید است و در چهار سال گذشته نیز در ارتباط با آموزش و پرورش فعالیت های بسیار خوبی انجام داده اند، ابراز داشت: اگر اولویت دولت ها آموزش و پرورش نباشد هر چقدر هم بخواهند مسیر توسعه را طی کنند به سرانجام نخواهند رسید.

مدیر کل دفتر امور زنان وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: معلمان نباید دغدغه ای جز آموزش تعلیم و تربیت به دانش آموزان داشته باشند و اگر این نهاد از امکان ها و تجهیزهای بیشتری برخوردار باشد به طور یقین نیروهای فرهنگی آن با انجام فعالیت های خود می توانند دغدغه های نظام را کاهش دهند.

وی اضافه کرد: بزرگترین دغدغه آموزش و پرورش این است که آموزش های درون مدرسه با زندگی بیرونی دانش آموزان همخوانی لازم را ندارد.

به گفته مشاور وزیر آموزش و پرورش اگر قرار است دانش آموزان مهارت های زندگی را در درون مدرسه یاد بگیرند و با تفکر خلاق آشنا شوند، باید امکانات کمک آموزشی در آموزشگاه ها و کارگاه ها فراهم باشد.

همه دستگاه ها نسبت به سرنوشت دانش آموزان حساس باشند

مدیرکل دفتر امور بانوان وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه دانش آموزان سرمایه های عظیم کشور هستند، گفت: مسئولیت تعلیم و تربیت این قشر بسیار سنگین است که باید همه دستگاه ها در کنار این سازمان نسبت به سرنوشت این قشر حساس باشند.

احمدی افزود: همه نهادها و دستگاه های اداری و فرهنگی باید یاری گر آموزش و پرورش باشند و اگر این امر تحقق نیابد به آن اهدافی که در سند بنیادین آموزش و پرورش درج شده است، دست نخواهیم یافت.

مشاور وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تقارن آغاز سال تحصیلی با هفته دفاع مقدس گفت: دانش آموزان 12 سال در مجموعه آموزش وپرورش هستند که باید با کمک دستگاه ها بتوانیم باورها و ارزش های دینی خود را به نسل جدید و دانش آموزان انتقال دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار