استاندار سیستان و بلوچستان:

شروع مدرسه فصل جدیدی از زندگی را برای دانش آموزان آغاز می کند

استاندار سیستان و بلوچستان در مراسم محوری بازگشایی مدارس گفت: دانش آموزان برای کسب تجربه و شناخت بیشتر از زندگی وارد مدرسه می شوند و با حضور در کلاس، زندگی جمعی و خرد جمعی را می آموزند.

کد مطلب: ۶۶۷۸۲۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا سیستان و بلوچستان، علی اوسط هاشمی در این مراسم ضمن عرض تبریک به دانش آموزان و معلمان که فصلی نو از زندگی را درسال تحصیلی جدید شروع کرده اند گفت: قیام عاشورا براساس حق و عدالت است، برپایه قرآن و نماز است.

وی افزود: محرم نشانه بارز مقاومت و ایستادگی در مقابل ظلم و زور است و نهضت حسینی منشاء مقاومت و ایثار می باشد و با این حرکت بود که معنا و معرفت جایگاه ارزشی خود را پیدا کرد و امام حسین (ع) بود که آموزه های دین را معنادار و جاری و زلال نمود.

استاندار سیستان و بلوچستان از دفاع مقدس هم به عنوان اصل مقاومت یاد نمود و اظهار داشت: دفاع مقدس محرک برای بودن بر موضع فعال انسانیت است که می تواند جایگاه انسان را به زیبایی بیان نماید.

وی با اشاره به فصل بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید، حضور دانش آموز در مدرسه و کلاس را اوج زیبایی دانست و برنامه محور بودن دانش آموز را از فواید حضور در کلاس خواند.

هاشمی تصریح کرد: دانش آموزان برای کسب تجربه و شناخت بیشتر از زندگی وارد مدرسه می شوند و با حضور در کلاس زندگی جمعی و خرد جمعی را می آموزند و به گفتگو، پرسش، نقد، انتقاد و خواستن می پردازند.

وی تحولات جامعه را مهم و ضروری دانست و تاکید کرد: دانش آموزان باید با تکنولوژی و دانش روز در ارتباط باشند و هماهنگ با علم روز زندگی را ادامه دهند که عصر امروز، عصر ارتباطات و تعامل است.

وی 6 سواد جهانی را از مهمترین علوم مورد توجه دنیا نام برد و تصریح کرد: سواد رسانه ای، عاطفی، ارتباطی، مالی، تربیتی و رایانه ای لازمه تحقق اهداف عالی زندگی بشر است که انسان به این اصل ها باید توجه بیشتر داشته باشد.

استاندار کلاسی را مطلوب دانست که دو سویه باشد و برای دانش آموز نقش فرستنده و گیرنده باشد و به دانش آموز قدرت تجزیه و تحلیل بدهد تا از طریق آن حقیقت را بشناسد و بتواند ایفای نقش در جامعه داشته باشد.

هاشمی در پایان خاطر نشان کرد: نظام آموزشی در دولت دوازدهم منطبق با ساختار پیش می رود و نیازمند پایه گذاری اساسی می باشد که انسان محور توسعه آن است و با اتکا به تجربه و دانش می تواند راهگشای موثری برای حفظ تثبیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار