نویدادهم بیان کرد؛

سند تحول بنیادین مسیری برای جلوگیری از انحراف نیازهای جامعه

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: خروجی آموزش و پرورش علی رغم تلاش های فراوان، با نیازهای جامعه فاصله داشته و برای کارآمد کردن و بروز سازی آن طرح تحول بنیادین تحت عنوان یک سند به تایید مسئولین ارشد رسید.

کد مطلب: ۶۶۷۷۴۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، مهدی نویدادهم در آیین نمادین نواختن زنگ مهر و آغاز سال تحصیلی 97-96 در مدارس فارس ، در دبیرستان دخترانه شهیدان پژمان ناحیه 2 شیراز گفت: آغاز سال تحصیلی جدید مقارن با ماه محرم و هفته دفاع مقدس گردیده و امید است بتوانیم شعار عاشورا را که پیام استقلال، آزادی ، عدالت، انسانیت و محبت است را به دانش آموزان منتقل کنیم.

دبیرکل شورای عالی وزارت آموزش و پرورش گفت: استان فارس بر اساس تلاش معلمین سخت کوش و حسن تدبیر همکاران فرهنگی، از جمله استان های موفق در عرصه آموزش و پرورش ، چنانچه طی سال های اخیر نیز سیر تکاملی خود را طی نموده و من به نمایندگی از وزیر آموزش و پرورش از این تلاش ها قدر دانی میکنم.

نوید اصلی ترین کار آموزش و پرورش در سال های اخیر را تحول بنیادین در نظام تعلیم و تربیت عنوان کرد و گفت:امسال 13 و نیم میلیون دانش آموز در 106 هزار مدرسه مشغول به تحصیل هستند که بیش از 960 هزار معلم پذیرای این دانش آموزان در مدراس هستند .

وی گفت: خروجی آموزش و پرورش با گستردگی زیاد و با وجود تلاش های فراوان ، با نیازهای جامعه فاصله داشته و بر همین اساس و برای کارآمد کردن و بروز سازی آن طرح تحول بنیادین به تایید مسئولین ارشد نظام تحت عنوان سند تحول بنیادین تصویب شد.

دبیرکل شورای عالی وزارت آموزش و پرورش گفت: امیدم با همکاری همه نهاد ها و بویژه معلمان عزیز بتوانیم این تحول جدی و سرنوشت ساز را برای آینده کشور رقم بزنیم تا آموزش و پرورش را از یک نظام آموزشی ، به یک نهاد فرهنگی - تربیتی تبدیل کنیم تا زمینه تربیت پذیری دانش آموزان فراهم شود.

نوید با تاکید بر نقش ویژه دانش آموزان در تحقق این کار مهم گفت: بر هیمن اساس بنا بر این است تا با تحولی سازنده در رویکرد آموزش و پرورش ، نقش آموزشی معلمان در مدارس به نقش تربیتی تبدیل و بر این مهم تاکید شود .

وی گفت: عنصر اصلی در این تحول دانش آموزان هستند که با تلاش مضاعف این آنها می توانیم فرایند تربیت پذیری را در کلاس درس تسهیل نماییم.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: معلمین باید شوق یادگیری را ایجاد نمایند و این خود دانش آموزان هستند که باید صحنه گردان میدان یادگیری بوده و حضوری اثر بخش در کلاس درس داشته باشند .

نوید گفت: در این تحول می خواهیم چرخه یاد دادن را به یاد گرفتن و تربیت کردن را به تربیت شدن در همه ساحت های آن تبدیل کنیم و این مهم باید به مطالبه دانش آموزان و والدین تبدیل شود.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به تقارن شروع سال تحصیلی و دهه اول محرم گفت: یکی از مواردی که در سند تحول بنیادین مورد تاکید می باشد ، خوب دیدن است که دانش آموزان باید فرا بگیرند به همه پدیده ها اطراف خود زیبا نگاه کنند و از غم زدگی پرهیز کنند، چنانچه حضرت زینب (س) در اوج حوادث عاشورا، به رویداد های غم انگیز اطراف خود به عنوان زیبایی یاد کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار