معاون تشکیلات قضایی آذربایجان شرقی:

راه اندازی سامانه هوشمند سرویس مدارس بسیاری از مشکلات را حل می کند

معاون تشکیلات قضایی آذربایجان شرقی گفت: با راه اندازی و استفاده از سیستم هوشمند حجم عظیمی از مسائل سرویس و دانش آموز را که به نوعی تهدیدات امنیتی و اجتماعی بود را حل خواهد کرد

کد مطلب: ۶۶۶۸۷۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی، علیلو در جلسه هماهنگی و توجیهی بازگشایی مدارس و سرویس های حمل و نقل دانش آموزان استان در باشگاه فرهنگیان استان، اظهار کرد:در چند سال اخیر دغدغه سرویس مدارس کمتر شده و دیگر به عنوان دغدغه و اولویت اساسی در تشکیلات قضایی مطرح نمی شود.

وی با اشاره به ساماندهی سرویس مدارس از طریق پیش بینی سامانه هوشمند، افزود: با راه اندازی و استفاده از سیستم هوشمند حجم عظیمی از مسائل سرویس و دانش آموز را که به نوعی تهدیدات امنیتی و اجتماعی بود را حل خواهد کرد و خیال تشکیلات قضایی از این بابت آسوده تر می شود.

معاون تشکیلات قضایی استان با اشاره به وجود خودروهای فرسوده و یا فاقد معاینه فنی، گفت: هر چه در راستای حذف سرویس های خارج از گردونه نظارتی انجام دهیم امنیت اجتماعی بیشتری برای شهر ایجاد خواهیم کرد.

معاون تشکیلات قضایی استان با اشاره به اینکه دادگستری استان تمام تلاش خود را برای حمایت از آموزش و پرورش می کند و باید این موضوع را از دادگستری مطالبه کنند، تصریح کرد: در بحث حمایت و پشتیبانی قضایی هیچ گاه کنار نکشیده و تمام توان را برای این امر خواهیم گذاشت زیرا به تبع آن اسیب های اجتماعی کاهش خواهد یافت.

علیلو اذعان داشت: ما هیچگاه تمایل به قضایی کردن موضوعات دانش آموزان نداریم، گفت: باید موضوعات قضایی دانش آموزان ابتدا توسط خود دستگاه تعلیم و تربیت حل شود و اگر چنین کاری کارساز نبود به دادگستری ارجاع شود.

معاون تشکیلات قضایی استان اضافه کرد: به تمام کلانتری ها تکلیف کرده ایم که در طول سال تحصیلی ارتباط گسترده با مدارس برای ارتقای امنیت دانش آموزان و برقراری نظم و امنیت آنها باشد.

علیلو به استفاده از مصوبات تعیین شده از نحوه بهره مندی از سرویس ها اشاره کرد: متاسفانه بعضاً گزارشاتی در خصوص استفاوه والدین از سرویس های شخصی مدارس می کنند و با اینکه ممنوعیت استفاده از سرویس های شخصی را داریم ولی اقدام به این کار انجام می دهند که منجر به مشکلات امنیتی، اخلاقی و اجتماعی می شود.

وی با بیان این که باید در کنار علم و تربیت به برنامه های پرورشی و فوق برنامه سرفصلی برای آشنایی دانش آموزان با حقوق شهروندی ایجاد شود، گفت: باید از ظرفیت برنامه های فوق برنامه و پرورشی مدارس استفاده بهینه داشته باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار