یک جامعه شناس در گفتگو با پانا :

80درصد متکدیان غیر ایرانی هستند

​یک جامعه شناس گفت: 80درصد متکدیان، مهاجرین غیرایرانی هستند که با تکدی گری از ترحم مردم سوء استفاده می کنند و برای خانواده هایشان منبع درآمد هستند.

کد مطلب: ۶۶۶۴۵۶
لینک کوتاه کپی شد

مجید ابهری در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پانا در ارتباط با جمع آوری کودکان کار توسط بهزیستی گفت: این کار بهزیستی بر اساس مصوبه شورای اورژانس اجتماعی کشور بوده است. سازمان بهزیستی هم به دلیل وظیفه ذاتی خودش اقدام به جمع آوری کودکان کار خیابانی کرده است.

وی افزود: بعد از مقابله و جمع آوری متکدیان، والدین کودکان خود را سپر قرار دادند و این کودکان که 80 درصدشان هم فرزندان مهاجرین غیرایرانی هستند تحت عنوان فروش دستمال و دود کردن اسفند به تکدی گری مشغول اند و برای راننداگان خطرآفرین بوده و باعث افزایش ترافیک می شوند.

این جامعه شناس گفت: سازمان بهزیستی باید از قبل برنامه ای تنظیم می کرد و از ابتدا تا انتهای آن را مشخص می کرد که بعد از جمع آوری می خواهد با این کودکان چه کند؟ اینکه گفته می شود جمع آوری کودکان درست نیست بلکه جذب این کودکان مطرح است زیرا کودکان اشیا نیستند که جمع آوری شوند. کودکانی که خانواده دارند بعد از جذب، با گرفتن تعهد از والدین و اطمینان از اینکه دیگر این کودکان به کار در خیابان ها نمی پردازند، کودکان را تحویل خانواده می دهند.

این جامعه شناس اذعان داشت: این کودکان با تکدی گری از ترحم مردم سوء استفاده می کنند و برای خانواده خود منبع درآمد هستند. خانوده هایشان هم با جوسازی و فضاسازی های کاذب با جذب این کودکان مقابله می کنند.

وی با اشاره به وظایف بهزیستی در رابطه با جذب این کودکان گفت: بهزیستی می بایست برنامه را کامل مشخص می کرد و از همکاری با تشکل های مردمی با این آسیب فراگیر در آستانه ماه مهر مقابله می کرد.با توجه به اینکه کودکان غیرایرانی هم اجازه تحصیل را دارند باید اجازه حضور در مدرسه به آن ها داده شود. اگر خانواده این کودکان واقعا دلسوز فرزند خود هستند پس چرا کودکانشان در خیابان کار می کنند؟

ابهری در پاسخ به این سوال که، تکلیف آن دسته از کودکانی که نان آور خانواده هستند و با کار کردن خرج یک خانواده را می دهند چه می شود، گفت: آن دسته از کودکانی که نان آور خانواده هستند، اصلا در خیابان کار نمی کنند. آن دسته از کودکانی که در دام مافیای تکدی گری گیر افتاده اند و یا کسانی که والدین آن ها قادر به کار هستند اما کودکان خود را مجبور به کار می کنند، کودک کار محسوب می شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار