عباسپور در گفت و گو با پانا:

مدارس می توانند لباس فرم دانش آموزان را در اختیار خانواده ها قرار دهند

رییس انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش گفت: هر مدرسه با همکاری انجمن اولیا و مربیان خود می تواند با هزینه کمتر و سهولت، پوشاک فرم را در اختیار دانش آموزان و خانواده های آن ها قرار دهد.

کد مطلب: ۶۶۵۹۴۰
لینک کوتاه کپی شد

نورعلی عباسپور در گفت و گو با پانا، در خصوص انتخاب رنگ لباس دانش آموزان، اظهار کرد: دستورالعمل یا بخشنامه ای واحد برای رنگ لباس فرم دانش آموزان وجود ندارد و جز اختیارات مدرسه است.

وی با اشاره به اینکه انجمن اولیا و مربیان هر مدرسه بر مبنای فرهنگ ارزش های جامعه و سن دانش آموزان لباس های فرم را مشخص می کنند، ادامه داد: آموزش و پرورش اجباری برای درنظر گرفتن یک رنگ خاص برای لباس های فرم دانش آموزان ندارد.

رییس انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه برای والدین اجباری نیست که لباس های فرم دانش آموزان خود را از طریق مدرسه خریداری کنند، گفت: هر مدرسه با همکاری انجمن اولیا و مربیان خود می تواند با هزینه کمتر و سهولت پوشاک فرم را در اختیار دانش آموزان و خانواده های آن ها قرار دهد تمام موارد این لباس ها از جمله رنگ آن ها زیرنظر انجمن خواهد بود و خانواده ها اگر از مدارس لباس ها را خریداری کنند دچار مشکل نخواهند شد.

عباسپور با بیان اینکه انجمن اولیا و مربیان برای تعیین نوع فرم و رنگ لباس های دانش آموزان تصمیم گیری می کند، اشاره کرد: در مدرسه ای که انجمن قوی باشد معمولا مشکلات و شکایاتی در این خصوص به وجود نمی آید زیرا انجمن نماینده اولیا برای دفاع از حقوق آن ها است.

وی همچنین اضافه کرد: انجمن اولیا و مربیان در بحث های سرویس مدارس، پوشاک و تغذیه دانش آموزان تصمیم گیری می کند همچنین در بحث تامین پوشاک دانش آموزان با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تعاملات و نشست هایی داریم تا به این موضوع کمک شود.

رییس انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: نشست هایی با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای آسان تهیه کردن پوشاک دانش آموزان با الگو، شاخص و طرح های مدنظر برگزار می شود.

عباسپور افزود: مقدماتی نیز فراهم شده تا با برگزاری یک نمایشگاه تولیدکنندگان پوشاک دانش آموزان برای معرفی تولیدات خود و عرضه آن ها به این نمایشگاه بیایند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار