لزوم تقویت زیرساختها برای مبارزه اجتماعی با موادمخدر

پژوهشگر علوم اجتماعی بر این باور است که برای مقابله با اعتیاد و تحقق رویکرد اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر و و روان‌گردان‌ها باید زیر ساخت‌های موجود تقویت شوند.

کد مطلب: ۶۶۵۵۵۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، حسینعلی قاسمی‌وند افزود: زیرساخت‌های مبارزه با موادمخدر شامل افزایش مهارت‌های زندگی، ایجاد نشاط و شادابی، گسترش امکانات تفریحی است که به ‌عنوان زیربنای روش‌های زندگی در هر جامعه‌ای می‌توانند برای ارتقای پیشگیری و مقابله در مورد آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد به مصرف موادمخدر صنعتی و شیمیایی مفید و موثر باشند.

وی با اشاره به اینکه وضعیت مصرف مواد مخدر بویژه داروهای روان‌گردان‌ها و مواد صنعتی رو به افزایش است، اظهار کرد: با توجه به اینکه بیشترین قشر در معرض آسیب مصرف مواد مخدر، نوجوانان و جوانان هستند، حوزه فرهنگ باید برای مقابله با اعتیاد بیشتر فعال شود.

قاسمی وند توضیح داد: به عبارت دیگر از لحاظ فرهنگی آموزش از خانواده تا مدرسه، از مدرسه تا دانشگاه و از دانشگاه تا جامعه و انتقال آموزه‌های ضروری برای افزایش مهارت‌های زندگی برای اجتماعی‌شدن مبارزه با موادمخدر ضروری است.

این پژوهشگر حوزه علوم اجتماعی با بیان اینکه بدون یادگیری این مهارت‌ها هرگونه مبارزه جنبه مقطعی و موقت خواهد بود، ادامه داد: همه گروه‌های سنی در معرض خطر اعتیاد قرار دارند و سهم جوانان بیشتر از دیگران است و همه مسوولان و دست‌اندکاران بویژه افرادی که در حوزه فرهنگ فعالیت دارند، باید احساس مسوولیت در این مورد داشته باشند.


وی تصریح کرد: رویکرد بحث اجتماعی‌شدن مبارزه با موادمخدر امری مهم و ضروری است که مسوولان و خانواده‌ها را برای آموزش و آشنایی با مسائل پیشگیری از اعتیاد دعوت می‌کند.

قاسمی وند با بیان اینکه عزم ملی برای رویکرد اجتماعی مقابله با اعتیاد باید در سطح جامعه بوجود آید، گفت: آموزش و پیشگیری دو اصل مهم برای تحقق این امر مهم است که همه ارگان‌ها و توده مردم باید وظیفه خود را درست در این باره انجام دهند.

وی با اشاره به رشادت‌ها و تلاش‌های دستگاه‌های قضایی و امنیتی و انتظامی برای مبارزه با مواد مخدر از سال‌های دور تاکنون ، خاطر نشان کرد: با توجه به حساسیت و اهمیت بحث مقابله با اعتیاد، باید در کنار این برخوردها ، مردم نیز در رده های مختلف سنی و شغلی باید احساس مسوولیت برای مبارزه با این معضل خانماسوز از راه آموزش و پیشگیری کنند و همه تلاش‌ها برای تحقق رویکرد کنترل عرضه و تقاضا برای مصرف مواد مخدر بوجود آید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار