کارگاه یکروزه حفاظت و صیانت از جنگلهای ارسباران برگزار می شود

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان شرقی از برگزاری کارگاه یک روزه در راستای حفظ و صیانت از جنگلهای ارسبان ویژه دهیاران و اعضای شورای اسلامی روستاهای واقع خبر داد.

کد مطلب: ۶۶۵۱۴۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی، سید حسن قریشی گفت: این کارگاه آموزشی يك روزه به منظور حفظ و صیانت از جنگلهای ارسباران و آشنایی با شیوه های استفاده از پتانسیل جوامع محلی در راستای ثبت جهانی این سرمایه ملی با حضور دکتر شیروانی، مشاور هئیت علمی پژوهشگاه میراث فرهنگی کشور و نیز مشاور تیم تدوین پرونده ثبت جهانی ارسباران امروز شنبه 25 شهریور در شهرستان کلیبر در حال برگزاری است.

قریشی افزود: این کارگاه با هدف ایجاد حساسیت، انگیزه و توجه بیش از پیش برای حفاظت و احیا و شناسایی پتانسیل‌های موجود، ویژه دهیاران و اعضای شورای اسلامی روستاهای واقع در منطقه از سوی این اداره کل در نظر گرفته شده است.

معاون میراث فرهنگی آذربایجان شرقی گفت: در این کارگاه، دهیاران ضمن آگاهی از مراحل طی شده در ثبت جهانی جنگلهای ارسباران، با نقش خود در صیانت و پاسداری از منطقه ارسباران آشنا و وظیفه انتقال این موارد به جوامع محلی و مردم منطقه را به عهده خواهند داشت.

شایان ذکر است، همکاری عموم مردم محلی یکی از نیازهای اساسی در تکمیل فرآیند ثبت جهانی جنگلهای ارسباران به شمار می رود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار