مدیرکل سازمان گردشگری و صنایع دستی استان آذربایجان شرقی: ثبت جهانی جنگل های ارسباران بر وزن تاریخی آذربایجان شرقی می افزاید

پانا (تبریز) - مدیرکل سازمان گردشگری و صنایع دستی گفت: جنگل‌های ارسباران هم با حضور بازرسان یونسکو در آستانه ثبت جهانی بوده که با ثبت آن وزن تاریخی آذربایجان در عرصه بین‌الملل فوق‌العاده افزایش می‌یابد.

کد مطلب: ۸۰۸۱۸۶
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل سازمان گردشگری و صنایع دستی استان آذربایجان شرقی: ثبت جهانی جنگل های ارسباران بر وزن تاریخی آذربایجان شرقی می افزاید

مرتضی آبدار در نشست خبری ستاد خدمات نوروز ۹۷ در استان آذربایجان شرقی عنوان کرد: فعالیت بازار تبریز در ایام نوروز مسئله مهمی است که متاسفانه در سال گذشته بسته بودن آن موجب نارضایتی گردشگران شد اما امسال طی جلساتی که با هیات امنای بازار داشته‌ایم قرار است بازار تبریز امسال فعال‌تر و امکان بازدید گردشگران بیش از گذشته فراهم شود.

مدیرکل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری اذعان کرد: دبیرخانه ستاد سفرهای نوروزی در سازمان میراث فرهنگی استان مستقر بوده و فعالیت خود را آغاز خواهد کرد، حدود ۲۱ شهرستان برای فعالیت در راستای این دبیرخانه تعیین شده اند که در طی جلسات وظایف هریک مشخص شده است.

وی خبرداد: نظارت بر تاسیسات گردشگری و اماکن تاریخی شروع شده است و تا پایان ایام نوروز ادامه خواهد داشت همچنین برای افزایش کیفیت خدمات گردشگری نوروزگاه هایی فعالیت خواهند کرد که یکی از نوروزگاه ها به طور مشترک با جمهوری آذربایجان از ۱۰ فروردین در منطقه آزاد ارس شروع به کار خواهد کرد که تشکیل این نوع نوروزگاه برای اولین بار صورت می گیرد و امید است درسال های آتی فعالیت این نوع نوروزگاه ها گسترش یابد.

مرتضی آبدار خاطرنشان کرد:امسال درحوزه گردشگری شاهد یکسری تفاوت ها و اقدامات جدید هستیم ازجمله ی این تفاوت ها رسیدگی به ۲۳ موزه از لحاظ بصری وآمادگی آنها برای بازدید گردشگران داخلی و خارجی است، همچنین در۲۰ شهرستان استان با مشارکت شهرداری ها و فرمانداری ها اقداماتی برای جذب گردشگری صورت گرفته است.

این مقام مسئول خبرداد: مابین فعالان هتل داری و رستوران داری تفاهم نامه ای به ثبت رسیده است تا در خدمات دهی خود تا سقف۴۰درصد تخفیف به مراجعان ارائه دهند که این تفاهم نامه ۱۵ روز قبل ابلاغ شده است.

وی اذعان کرد: ازبین ۷۰اتحادیه موجود حدود۲۳ اتحادیه فعالیت زمانی شان آزاد شده و محدودیت زمانی برای فعالیت خود ندارند چراکه تبریز به عنوان یک شهرگردشگری باید خدمات دهی آن در هرزمان برای گردشگران مهیا باشد که دراین خصوص حدود۱۸اتحادیه به طور کاملا آزاد و۶اتحادیه به طورشیفت بندی فعالیت خواهند کرد.گفتنی است این طرح در شهرستان های واقع در مسیر های منتهی به تبریز نیز انجام خواهد شد که این اقدام از سوی دیگر نیز قطعا به رونق کسب و کار و ایجاد شغل خواهد انجامید.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اعلام کرد: در سال گذشته از سوی سازمان جهانی فرش، تبریز به عنوان"شهر جهانی فرش دستباف" انتخاب شده است و برگزاری جشنواره فرش بین المللی نیز همزمان با رویداد۲۰۱۸ انجام خواهد گرفت.

آبدار خاطرنشان کرد: بوم‌گردی از دیگر برنامه‌های گردشگری آذربایجان شرقی است که در این خصوص لازم به ذکراست جنگل‌های ارسباران هم با حضور بازرسان یونسکو در آستانه ثبت جهانی بوده که با ثبت آن وزن تاریخی آذربایجان در عرصه بین‌الملل فوق‌العاده افزایش می‌یابد ضمن اینکه بیش از ۱۰۰۰ نوع گیاه دارویی دراین مناطق موجود است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی عنوان کرد: ۱۰۸ پروژه عمرانی برای تامین زیرساخت‌های گردشگری تعریف شده است و ۱۶۵ رویداد فرهنگی و اجتماعی هم برای این رویداد درنظر گرفته شده و به همین دلیل از تبریز ۲۰۱۸ به عنوان یک اتفاق رویداد محور یاد می شود.

وی تاکید کرد: با وجود توجه"جایکا" به موسسه پژوهشی بین المللی تبریز، مرکز مطالعات جاده ابریشم در این شهر مستقر خواهد شد که خرداد ماه این انتخاب اعلام رسمی می‌شود و در پس آن مقاوم سازی مکان های تاریخی جاده ابریشم و احیای فرهنگ بومی افزایش خواهد یافت همچنین باتوجه به تلاش برخی از کشور ها ازجمله چین به خارج کردن محدوده جاده ابریشم از ایران به دلیل وجود بازار تبریز این فرضیه مردود به حساب می آید.

این مقام مسئول همچنین در خصوص ظرفیت هتل ها برای اقامت مسافران و گردشگران عنوان کرد: ما حدود ۷هزار و۴۰۰ تخت در هتل هایمان ظرفیت داشتیم که اکنون این عدد به۸هزار و ۳۰۰تخت افزایش یافته و انتظار می رود با اتمام ۵۱ مجوز برای ساخت هتل این رقم به تعداد ۱۳۱۰۰تخت افزایش یابد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار