معاون توسعه مديريت و پشتيباني وزارت آموزش و پرورش ؛

الگوهاي اقتصادي آموزش و پرورش بايد منطبق بر رويكردهاي مالي دولت باشد

معاون توسعه مديريت و پشتيباني وزارت آموزش و پرورش بر ضرورت نگاه توسعه اي در برنامه ريزي هاي آموزش و پرورش تاكيد واعلام كرد : الگوهاي اقتصادي آموزش و پرورش بايد منطبق بر رويكردهاي مالي دولت باشد.

کد مطلب: ۶۶۴۵۴۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، علي الهيار درآئين تكريم و معارفه معاون توسعه مديريت و پشتيباني ، در ساختمان شهيد رجايي ، آموزش و پرورش را يكي از اصلي ترين و مهم ترين بخش هاي توسعه دانست و اظهاركرد : هيچ كس منكر نقش اساسي آموزش و پرورش در زمينه توسعه نيست بنابراين آموزش و پرورش بايد شرايطي داشته باشد كه بتواند اهداف توسعه را به خوبي محقق سازد .

وي افزود : چالش هاي موجود درآموزش و پرورش ، بايد به صورت ريشه اي پيگيري شود و پس از تشخيص نقاط ضعف به رفع آنها مبادرت شود .

الهيار گفت : امروزه انتظارات از آموزش و پرورش و همچنين مطالبات آموزش و پرورش از دولت تغيير كرده است بنابراين تحول درآموزش و پرورش امري اجتناب ناپذير است زيرا شرايط فعلي آموزش و پرورش انتظارات را برآورده نمي كند .

وي ادامه داد : معاونت توسعه مديريت بايد با استقرار يك الگوي مشخص اقتصادي ، زمينه اجراي فعاليت هاي تخصصي را فراهم كند .

معاون توسعه مديريت و پشتيباني وزارت آموزش و پرورش اظهار كرد : آموزش وپرورش به دليل گستردگي، قطعا به منابع متعددي نيازمند است و ميزان اين منابع بايد هر سال افزايش يابد بنابراين مديريت منابع ، اصلي ترين وظيفه معاونت توسعه مديريت و پشتيباني است .

وي افزود : ديدگاه اقتصادي بايد از معاونت توسعه مديريت و پشتيباني به ساير حوزه هاي آموزش و پرورش توسعه يابد .

الهيار گفت : تامين منابع و مصرف بهينه منابع ، توأمان موثر خواهند بود زيرا هرچه قدرافزايش منابع هم داشته باشيم اگر مصرف بهينه اتفاق نيفتد باز هم با چالش روبرو خواهيم بود .

وي افزود : نگاه هاي اقتصادي آموزش و پرورش بايد دقيقا منطبق بر رويكردهاي مالي دولت باشد ، مسيرهاي تامين منابع دولت را بشناسيم و بر اساس آن ، بودجه آموزش و پرورش را تامين كنيم .

الهيار ادامه داد : تلاش خواهيم كرد منابع مالي به گونه اي مديريت شود كه كمترين مطالبه به سال آينده منتقل شود .

وي خاطر نشان كرد : درمواجهه با چالش ها ، شناسايي علت، مهمتر از شناسايي معلول است اميدوارم با همدلي ، همكاري وهمگرايي چالش هاي مالي آموزش و پرورش را مرتفع سازيم .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار