حسینی مقدم به پانا خبر داد

ثبت نام 711 هزار دانش آموز پایه نهم

مدیر کل دفتر آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش گفت: از مجموع 980 هزار دانش‌آموزی که امسال وارد پایه دهم می‌شوند تاکنون اطلاعات 711 هزار نفر در سامانه ثبت‌ شده و از این میزان 30.5 درصد وارد رشته‌های فني و حرفه اي و كاردانش شده‌اند.

کد مطلب: ۶۶۳۶۹۳
لینک کوتاه کپی شد

سید محسن حسینی‌مقدم در گفت و گو با پانا، در پاسخ به این سوال که اطلاعات چه تعداد دانش آموز پایه نهم برای ورود به پایه دهم در سامانه ثبت شده است؟، اظهار کرد: ما باید در 5 سال آینده به رقم 50 درصدی حضور دانش‌آموزان در شاخه هاي فني و حرفه اي و كاردانش برسیم؛ امسال سال پایه است و رقم 38 درصد پیش‌بینی شده و برای رسیدن به رقم تعیین شده 50 درصد، باید سالانه 3 درصد به دانش‌آموزان شاخه هاي فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش اضافه شوند.

وی ادامه داد: از مجموع 980 هزار دانش‌آموزی که امسال وارد پایه دهم می‌شوند تاکنون اطلاعات 711 هزار نفر در سامانه ثبت شده که از این میزان 30.5 درصد وارد شاخه هاي فني و حرفه اي و كاردانش شده‌اند.

تدوین نظام جامع در انتظار تایید وزیر

حسینی‌مقدم با اشاره به تهیه نظام جامع آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش خاطر نشان کرد: در این نظام مشخص شده است که برای رسیدن به سقف 50 درصد در رشته‌های مهارتی به چه تعداد نیروی انسانی، فضا و تجهیزات نیازمندیم و در این راستا چند لایحه برای ارائه به هیأت دولت و مجلس هم تهیه شده و منتظر تایید و امضای وزیر آموزش و پرورش برای ابلاغ است.

ادغام برخی رشته‌های فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش

مدیر کل دفتر آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش در خصوص ادغام برخی رشته‌های فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش برای کاهش موازی‌کاری، عنوان کرد: تقسیم‌بندی‌های این 2شاخه بر طبق برنامه درسی ملی انجام شده است و آموزش‌های هر یک از دوره‌ها هم تعریف شده و بر این اساس تفاوت‌هایی بین دروس این 2 شاخه وجود دارد .

ردیف بودجه ای تجهیز هنرستان ها

وی با بیان اینکه 3 ردیف بودجه‌ در راستای تجهیز هنرستان‌ها و سیاست ترویج مهارت‌آموزی در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: یک ردیف، رقم 54 میلیارد تومانی است که دولت در بودجه پیش‌بینی کرده که 100 درصد آن تخصیص خواهد یافت.

حسینی مقدم افزود: ردیف دیگر مبلغ 200 میلیاردی از محل تسهیلاتی است که دولت اختصاص داده و به هنرستان‌هایی که بتوانند در قالب آموزش همگام با تولید ایفای نقش کنند و این تسهیلات را بازگردانند تعلق خواهد یافت که این هنرستان‌ها برای دریافت تسهیلات شناسایی شده‌اند.

مدیر کل دفتر آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: ردیف سوم از محل درآمدهای حاصل از فروش گاز است که از این محل بخشی از تجهیزات برای هنرستان‌ها تهیه شده و بخش دیگر در قالب مزایدات در حال خریداری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار