در گفتگو با پانا مطرح شد ؛

روان درمانی بزهکاران راهی برای توقف چرخه کودک آزاری

​مسوول انجمن حمایت از حقوق کودکان بر ضرورت روان درمانی بزهکاران و آسیب شناسی رفتار آن ها تاکید کرد.

کد مطلب: ۶۶۱۹۷۳
لینک کوتاه کپی شد

عسگری مسوول انجمن حمایت از حقوق کودکان در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، درباره فعالیت های انجمن ها در حمایت از کودکان آسیب دیده گفت: کودکانی که به انجمن ما ارجاع داده می شوند، در اولین قدم کارهای حقوقیشان را انجام می دهیم بعد از آن برای کودکان آسیب دیده کلاس های راوانشناسی می گذاریم تا از نظر روانی بتوانیم کمکی به این کودکان کرده باشیم و اگر فرد آسیب زا را نیز بتوانیم پیدا کنیم برای او هم چنین کلاس هایی می گذاریم تا بتوانیم آسیب شناسی کنیم و متوجه شویم مشکل اصلی از کجا بوده است.

عسگری باتوجه به لایحه حمایت از کودکان و تاثیر گذاری این لایحه در بهتر شدن کمک رسانی اینگونه انجمن ها گفت: ما چندین جلسه داشته ایم ودر این جلسات تمامی نقاط قوت و ضعف این لایحه را بررسی کرده ایم. قطعا تصویب این لایحه می تواند با تمام ضعف هایش کمک کننده خوبی برای ما باشد.

این مددکار در پاسخ به این سوال که، آیا انجمن حمایت از حقوق کودکان در جست و جوی کودکان آسیب دیده هست و پیگیری های لازم را انجام می دهد ادامه داد: در بسیاری از مواقع ما در فضاهای مجازی شاهد خبرهایی مبنی بر کودک آزاری هستیم و زمانی که مددکار ما پیگیر ماجرا می شود، متوجه می شویم این کودک آزاری مربوط به سال های گذشته بوده و یا آن طور که نقل شده نیست. در چنین مواردی ما نمی توانیم ردی از این کودکان پیدا کنیم. اولین نکته برای شروع کار ما داشتن مشخصات کامل از این کودکان است.

وی در رابطه با تاثیرات اینگونه روان درمانی ها بر آینده کودکان افزود: در بسیاری از موارد کودک آسیب دیده از نظر روانی بهبود چشمگیری داشته است. ما درباره بزهکاران نمی توانیم کاری انجام دهیم، اما می توانیم با مددکاری هایمان از ادامه این چرخه جلوگیری کنیم .

عسگری ادامه داد: باید به این موضوع توجه داشته باشیم که آموزش و پیشگیری از کودک آزاری موثر ترین روش در کاهش رشد این آسیب هاست. کودک ما باید بدانند در مواجه با موارد این چنینی باید چگونه رفتار کنند.

مسوول انجمن حمایت ازحقوق کودکان درباره نحوه آموزش های خود مراقبتی و تاثیر نهادها و خانواده ها در این آموزش ها ادامه داد: در هر بازه سنی این آموزش ها باید توسط عوامل مختلفی صورت گیرد. در سنین بسیار پایین و در قدم اول خانواده است که می تواند این آموزش ها را به کودک خود دهد. در مراحل بعد باید توسط مهد کودک، آموزش و پرورش و موسسات حمایت از کودکان صورت گیرد. باید به این موضوع هم توجه داشت، که آموزش ها باید متناسب با سن کودک باشد. در هر سنی آموزش ها متفاوت است و ما نباید در آموزش ها پیشروی داشته باشیم. نکته مهم تر این است که کودک باید آگاه باشد، زمانی که برایش مشکلی پیش می آید، چگونه و کجا باید آن را مطرح کند. باید بداند که اول از همه این موضوع را باید با خانواده خود در میان بگذارد و در صورت نبود خانواده با چه شماره هایی تماس بگیرد و یا چگونه این موضوع را با مشاور خود در میان بگذارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار