مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری ارومیه؛

۴۱۷ هکتار بافت فرسوده شهری ارومیه نیازمند نوسازی و بهسازی است

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری ارومیه گفت: هم اکنون کلانشهر ارومیه ۴۱۷ هکتار بافت فرسوده مصوب دارد که نیازمند بهسازی و نوسازی اساسی است.

کد مطلب: ۶۶۱۲۴۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا آذربایجان غربی، لطیف علی نقی‌پور مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری ارومیه، اظهار داشت: سازمان نوسازی و بهسازی کلانشهر ارومیه سازمانی با شخصیت مستقل و استقلال مالی است که با هدف خود کفایی و با رعایت اصول بازرگانی مدیریت شده و جزو سازمانهای شهرداری ارومیه است.

وی، با اشاره به نیازی که برای تاسیس سازمان نوسازی و بهسازی وجود داشت، افزود: این سازمان پاسخگوی نیازهای روزمره مردم بوده و با استفاده از برنامه‌های مدون و منظم و پیگیری‌های مستمر سعی در جلوگیری از نا بسامانی در برخی از مناطق که عمدتاً در بافت فرسوده قرار گرفته‌اند دارد.

مدیر عامل سازمان نوسازی و بهسازی ارومیه تصریح کرد: شهر ارومیه با دارا بودن ۱۰ هزار و ۵۰۰ هکتار مساحت ۴۱۷ هکتار بافت فرسوده مصوب دارد که ۴۷۰ هکتار آن سکونتگاه‌های غیر رسمی و حاشیه نشینان هستند.

نقی پور، تصریح کرد: نظر به اینکه بانک مسکن بانک عامل در پرداخت تسهیلات موفق به یاری نشده و تمامی افراد ثبت نام کننده جهت دریافت وام نوسازی درنوبت ها ماندند.

وی، تاکید کرد: همچنین بنا بر قرار سازمان نوسازی اداره که راه و شهرسازی به ازای هرپروانه ساخت واحیای بافت‌های فرسوده ۵۰ درصد تخفیف صاحبان املاک دریافت میکردند که اکنون اداره راه و شهر سازی بیش از ۳میلیارد تومن به دلیل این تخفیف ها به سازمان نوسازی بدهکار بوده و خبری از پرداخت آن به گوش نمی رسد.

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی ارومیه، با اشاره به عمده فعالیت‌های این سازمان و پروژه‌های فاخرآن گفت: مطالعات مسیر گشایی ادامه خیابان‌های عطایی و سرداران، طراحی شهری خیابان امام (ره)، مطالعات فاز اول دروازه های هشت گانه شهر ارومیه، مطالعات طراحی میدان امام خمینی(ره)، مطالعات طراحی مرکز محله یورد شاهی، احداث پروژه تجاری مدنی، طراحی پارکینگ طبقاتی عطایی و بهسازی ساختمان فعلی شورای شهر ارومیه از پروژه‌های فاخر انجام شده توسط این سازمان است.

نقی‌پور، اظهار داشت: حوزه فعالیت سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری ارومیه محدوده و حریم شهر بوده اما در خارج از محدوده نیز فعالیت می‌کند و همچنین با توجه به اهدافی مصوب شده در اساسنامه خود اقدام به اجرای پروژه‌های سودآور در محل‌های خارج از محدوده بافت فرسوده می‌کند.

وی، پروژه‌ها مسکونی رودکی و مطلبوعات، پروژه تجاری اداری خیابان عمار، طراحی مجتمع تجاری، ساختمان قدیمی شورا، پروژه تجاری اداری البرز، پروژه تجاری خدماتی پل قویون را از پروژه‌های اجرایی این سازمان عنوان کرده و افزود: جای بسی خوشحالی است که در کنار سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری ارومیه اداراتی چون اداره عمران و بهسازی شهری که وابسته به اداره کل راه و شهرسازی استان بوده در حوزه انجام خدمات، بافتهای فرسوده و سکونت‌های غیر رسمی فعالیت می‌کنند.

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی ارومیه، از اعتبار مصوب ۱۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومانی سازمان بهساز ی خبر داد و تصریح کرد: اعتبار مصوب سازمان تصویب شده و پس از پرداخت در جهت احقاق اهداف سازمان در خصوص ارتقاء کیفیت زندگی ساکنین بافت های فرسوده و انجام مطالعات در خصوص بافت های فرسوده و بهسازی و نوسازی آنان جهت کمک به رفاه حال همشهریان صرف خواهد شد.

نقی پور، گفت: ازدیگر برنامه های پیش روی سازمان نوسازی و بهسازی احداث سرویس های بهداشتی عمومی، پارک های محله و افزایش عرض کوچه ها جهت رفاه بیشتر همشهریان می باشد.

وی، از تاسیس سازمانی جدید با عنوان سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری خبر داد و بیان کرد: این سازمان از تلفیق ۲ سازمان بهسازی و نوسازی و سازمان عمران شهرداری ارومیه به وجود خواهد آمد که در خصوص ترمیم بافت های فرسوده بخصوص بخش حاشیه شهر نقش بسزایی خواهد داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار