استاندار قم: ساماندهی بافت فرسوده و بهسازی اطراف حرم مطهر نیازمند مساعدت وزارت راه و شهرسازی است

قم (پانا)- استاندار قم با درخواست از وزیر راه و شهرسازی برای ارائه مجوز زمین های ۴۸ و ۳۲ هکتاری پردیسان گفت: تامین زیرساخت های لازم برای این زمین ها که پشتیبان ساماندهی بافت فرسوده و بهسازی اطراف حرم مطهر هستند نیازمند مساعدت وزارت راه و شهرسازی است.

کد مطلب: ۸۹۴۲۱۵
لینک کوتاه کپی شد
استاندار قم: ساماندهی بافت فرسوده و بهسازی اطراف حرم مطهر نیازمند مساعدت وزارت راه و شهرسازی است

دکتر بهرام سرمست استاندار قم در جلسه ستاد بازآفرینی پایدار شهری قم که با حضور وزیر راه و شهرسازی در سالن امام جواد (ع) استانداری قم برگزار شد، طی سخنانی راه اندازی قطار سریع السیر تهران-قم-اصفهان را دارای اولویت ویژه برای استان قم دانست و اظهار داشت: امیدواریم با حمایت وزیر راه و شهرسازی و تخصیص اعتبارات، این پروژه در زمانبندی مشخص شده به سرانجام برسد.
استاندار قم با بیان اینکه با مجمع نمایندگان استان قم در رابطه با پروژه های اولویت دار شهری جلسه ای خواهیم داشت، افزود: پروژه ی فرودگاه قم نیز از دیگر پروژه های مهم شهر قم می باشد که امیدواریم با حمایت مسئولان ملی به سرانجام برسد.
وی هرگونه اقدام در راستای بازآفرینی در بافت فرسوده و ناکارآمد را مستلزم زمین پشتیبان جهت تهاتر دانست و گفت: زمین های 48 هکتاری که پشتیبان طرح بهسازی اطراف حرم مطهر هستند بایستی جهت تامین زیرساخت ها و آماده سازی مورد تایید وزارت راه و شهرسازی قرار بگیرند.
نماینده عالی دولتی در استان ساماندهی سکونت گاه های غیررسمی را نیز در دستور کار مسئولان استان دانست و گفت: در صورت ارائه ی مجوز زمین های 32 هکتاری از سوی وزارت راه و شهرسازی طرح عملیاتی آن تهیه خواهد شد.
محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی نیز در این جلسه با بیان اینکه زیبنده ی شهر قم نیست که حاشیه نشینی داشته باشد اظهار داشت: باید محتواگرا باشیم و کارهای ما به بهبود کیفیت مردم بینجامد.
وی بیان داشت: سازوکار زمین های مجموعه 48 هکتاری مشخص است و بایستی در راستای بازآفرینی شهری اقدامات لازم صورت بگیرد.
وزیر راه و شهرسازی همچنین بحث قطار سریع السیر را نیز مورد توجه قرار داد و گفت: در این خصوص باید بررسی متنوع تری صورت بگیرد و در کمیته ای تخصصی بحث های طرفین مطرح و تصمیم گیری لازم در رابطه با نحوه ی اجرای آن انجام شود.
اسلامی با بیان اینکه قم نباید مسیر استان هایی که بافت فرسوده غیرمتعارف دارند را در پی بگیرد بیان داشت: قم بایستی یک شهر فاخر باشد و همه ی کاربری ها در راستای جلوگیری از حاشیه نشینی برای آن تعریف شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار