همایش ملی "آموزش ریاضی، چالش ها و فرصت ها" آغاز به‌کار کرد

اولین همایش ملی "آموزش ریاضی، چالش ها و فرصت ها" با هدف تبادل آخرین دستاوردهای پژوهشی درخصوص آموزش ریاضی در تهران آغاز شد.

کد مطلب: ۶۶۱۰۶۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، اولین همایش ملی "آموزش ریاضی، چالش ها و فرصت ها" امروز یک شنبه 12 شهریور 96 در دانشکده علوم پایه دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز آغاز به کار کرد.

این همایش با هدف گردهمایی معلمان، دانشجویان، اساتید و پژوهشگران حوزة آموزش ریاضی و تبادل ایده ها و تجربیات و آخرین دستاوردهای پژوهشی و بحث و بررسی در خصوص چالش ها و مشکلات آموزش ریاضی در کشور و راههای رفع و پیشرفت های مرتبط با آن با شرکت ارگان ها و نهادهای دولتی و غیردولتی مرتبط با امر آموزش ریاضی در کشور برگزار می شود.

شرکت کنندگان در این همایش در محورهای 1- برنامه درسی ریاضی مدرسه ای (نظری و فنی و حرفه ای) با تأکید بر کتب درسی 2- یاددهی و یادگیری حساب و سیستم اعداد و اندازه گیری در دوره ابتدایی 3- یاددهی و یادگیری جبر پیش از موعد ( Early Algebra ) در دوره ابتدایی و جبر دوره متوسطه 4- یاددهی و یادگیری هندسه، آمار و احتمالات دوره ابتدایی و متوسطه 5- استدلال و اثبات، حل مساله، بصری سازی، بازنمایی و مدل سازی در آموزش ریاضی 6- نقش زبان وگفتگو در آموزش ریاضی ( با تأکید بر محیط های چند زبانه و چند فرهنگی ) 7- نقش مسابقات ریاضی و ارزیابی های بین المللی (TIMSS و PISA ) در آموزش ریاضی 8- اقدام پژوهی، درس پژوهی و پژوهش های مبتنی بر کلاس درس ریاضی 9- نقش تاریخ ریاضیات در آموزش ریاضی و 10- فناوری و نقش آن در آموزش ریاضی به ارائه مقاله می پردازند.

این برنامه شامل برگزاری کارگاه ها، نمایشگاه ها و ارائه مقالات است که طی روزهای 12 و 13 شهریورماه 96 در مجتمع پیامبر اعظم (ص) دانشگاه آزاد اسلامی میزبان علاقه مندان به حوزه آموزش ریاضی خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار