توزیع میوه طرح تنظیم بازار از روز گذشته تا 15 فروردین در میادین

خبرگزاری پانا:مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار گفت: میوه طرح تنظیم بازار ، از امروز در 189 میدان میوه و تره بار و 17 جایگاه موقت محصولات نوروزی توزیع می شود.

کد مطلب: ۶۶۰۱۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا،حسین صفایی ضمن اشاره به افزایش تقاضای میوه در بازار شب عید گفت: در آستانه سال جدید که تقاضای برخی از محصولات به خصوص سیب و پرتقال به شدت افزایش می یابد ، سازمان میادین میوه و تره بار با هماهنگی سازمان صنعت ، معدن و تجارت جهت رفاه حال شهروندان ، کمک به اقتصاد خانوار و تأثیر گذاری در ثبات و کاهش نرخ ها در سطح شهر اقدام به عرضه این محصولات در حجم وسیعی در میادین و بازارها در قالب طرح تنظیم بازار کرده است.

صفایی افزود: میزان عرضه کلی سیب و پرتقال طرح تنظیم بازار در سال گذشته 820 تن بود ولی در سال جاری 3200 تن در نظر گرفته شده است که این سهمیه اختصاص یافته 3.9 برابر میزان عرضه سیب و پرتقال در طرح تنظیم بازار نسبت به سال قبل است.


مدیر عامل سازمان میادین خاطرنشان کرد: در طرح تنظیم بازار امسال 1900 تن پرتقال و 1300 تن سیب توزیع می شود که قیمت پرتقال و سیب در میادین و بازارهای میوه و تره بار بطور متوسط بین 28 تا 42% پایین تر از قیمت سطح شهر است. این قیمت ها برای هر کیلوگرم پرتقال 15000 ریال و برای هر کیلوگرم سیب 16000 ریال در نظر گرفته شده است.


وی افزود: در این راستا علاوه بر طرح تنظیم بازار، بیش از 10 هزار تن میوه خارج از تنظیم بازارتوسط بهره برداران سازمان تأمین و در ایام پایانی سال عرضه می شود که طبق روال همیشه انواع میوه و سبزیجات را نیز در برمی گیرد.


صفایی تصریح کرد: این طرح که از 24 اسفند 91 آغاز شده تا 15 فروردین سال 1392 ادامه خواهد داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار