وزير آموزش و پرورش :

جذاب سازی مدارس برنامه جدی آموزش و پرورش است

وزیر آموزش و پرورش ، جذاب سازی و با نشاط سازی مدارس را از برنامه ها ی جدی وزارت عنوان کرد و افزود: باید فضای مدرسه را برای پذیرش دانش آموزان شاداب تر کنیم تا بچه ها که می خواهند به مدرسه می آیند با میل و رغبت بیشتری وارد مدرسه شوند.

کد مطلب: ۶۵۹۵۶۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا خراسان شمالی، سیدمحمدبطحایی در نشست خبری با خبرنگاران خراسان شمالی با اشاره به اینکه، یکی از روش هایی را که به با نشاط سازی مدارس می تواند کمک کند را برنامه کانون مدرسه دانست و تصریح کرد: با برنامه ریزی صورت گرفته با حجم گسترده تری این طرح ادامه خواهد داشت.

وزیر آموزش و پرورش که به منظور افتتاح پروژه های هفته دولت در بجنورد حضور داشت، در نشست خبری با خبرنگاران استان خراسان شمالی ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و هفته دولت اظهار داشت: دولت دوازدهم با شعار آزادی، امنیت، آرامش و پیشرفت کار خود را آغاز کرده است و دستگاه ها اجرایی نیز برنامه های خود را در این راستا تنظیم می کنند.

بطحایی تاکید کرد: یکی از برنامه ها در دولت دوازدهم نگاه تدوین کیفیت است به عبارت دیگر ما باید بتوانیم حد استاندار و کیفیت را در آموزش و پرورش تعریف کنیم و یکی از مؤلفه‌ها، مؤلفه فضا و تجهیزات است که متأسفانه امروز چیزی حدود 30 درصد مدارس ما از استاندارد و استحکام لازم برخوردار نیستند.

وی با بیان اینکه نزدیک به 30 هزار واحد آموزشی کشور نیازمند تخریب، بازسازی و مقاوم سازی اند افزود: یک هزار کلاس خشتی و گلی در کشور داریم که طی برنامه ای که از سازمان نوسازی گرفته شده است با اعتبار خوبی که در قانون برنامه و برنامه بودجه 96 پیش بینی شده است در سال آینده بازسازی خواهند شد.

سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در نشست خبری با خبرنگاران استان خراسان شمالی گفت: آموزش و پرورش به دنبال تعمیق روحیه انقلابی و ایثارگری ظلم ستیزی و فرهنگ ایثار و شهادت است.

وی، با بیان اینکه به عنوان نماینده دولت به استان خراسان شمالی سفر کرده است به افتتاح پروژه های استان به مناسبت هفته دولت اشاره کرد.

* نظام رتبه بندی معلمان

وزیر آموزش و پرورش در ادامه این نشست در پاسخ با سؤالی درباره طرح رتبه بندی معلمان گفت: دوستان پیش از بنده پیش نویسی را برای این کار آماده کرده اند که این پیش نویس باید بازنگری شود و امیدوارم که طی دوماه آینده باتوجه با تأکیدی که نمایندگان محترم مجلس دارند و پیگیری مکرر همکاران ما این آیین نامه آماده شده و از طریق لایحه توسط دولت به مجلس ارسال شود.

بطحایی در ادامه افزود: در این لایحه آنچه اتفاق می افتد سنجش صلاحیت های حرفه ای معلمان است که متناسب با این سنجش در نظام پرداخت ها باید تفاوت هایی اتفاق بیفتد یعنی آنچه که مادر رتبه بندی تعقیب خواهیم کرد آن است که کسی که اثر گذاری و تاثیرگذاری بیشتری در فرایند یادگیری و یاددهی در مدرسه دارد از نظام پرداخت بالاتری برخوردار داشته باشد .

وی با اشاره به اینکه اولین برنامه ای که ما خیلی به آن دل بسته ایم تا بتواند وضعیت منزلت و شأن معلمان و جایگاه واقعی آنان را در جامعه تبیین کند نظام رتبه بندی است خاطر نشان کرد: براین اساس متناسب با صلاحیت های افراد و معلمان، نظام پرداخت ها تغییر خواهد کرد و افزایش هایی را در آن خواهیم داشت.

* تقویت فرهنگ ایثار و شهادت

عضو هیئت دولت در پاسخ به سؤالی در خصوص متون درسی، تعمیق روحیه انقلابی گری، ظلم ستیزی و به تبعه آن فرهنگ ایثار و شهادت و الگوی سبک زندگی اسلامی ایرانی در دانش آموزان را از وظایف آموزش و پرورش کشور به ویژه آموزش و پرورش عمومی برشمرد که نسل آینده ساز انقلاب‌اند.

بطحایی اظهار داشت: این مفاهیم باید در کتاب های درسی وجود داشته باشد و بخشی نیز در قالب فعالیت های آموزشی و تربیتی برای دانش آموزان تبیین شود.

سلایق سیاسی نباید به ماموریت آموزش و پرورش در تعلیم تربیت ضربه بزند

بطحایی در پاسخ به گرایشات سیاسی گفت: در دولت دوازدهم مأموریت اصلی ما تعلیم و تربیت است، آن‌گونه که مقام معظم رهبری تأکید داشتند هرگونه حاشیه سازی در آموزش و پرورش ما را از این تمرکز دور می کند.

وی افزود: تعلقات سیاسی گرایش ها و سلایق سیاسی نباید وارد این مأموریت اصلی شود، نباید به جهت سلیقه سیاسی نیروهای کارآمد مورد کم مهری و کم توجهی قرار گیرد.

وزیر آموزش و پرورش دولت تدبیر و امید خاطر نشان کرد: بنده این مسئله را وسیع تر و مبسوط تر در نشست با مدیران آموزش و پرورش مطرح نموده و خواهم نمود و امیدوار هستم تا انشاء الله در آموزش و پرورش دولت دوازدهم با پرهیز از حاشیه به متن اصلی آموزش و پرورش که تعلیم و تربیت است بپردازیم.

بطحایی در خصوص آموزش زبان های بومی و محلی به طرح شورای عالی انقلاب فرهنگی در این خصوص اشاره کرد که با تعیین و تکلیف آن در بخش آموزش عمومی متناسب با طرح ابلاغی دنبال خواهد شد .

وی در خصوص سازمان دانش آموزی نیز به ضرورت هم راستایی مأموریت های این سازمان با معاونت حوزه پرورشی در جهت هم افزایی انرژی فعالیت ها و منابع تأکید کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار