غلام رضا فرجی در گفت و گو با پانا:

​شورای صنفی نمایش دخالتی در زمان اکران فیلم ها ندارد

غلامرضا فرجی درباره زمان بندی اکران فیلم های کودک بیان کرد: شورای صنفی نمایش در چینش و یا اکران فیلم های سینمایی که در حال حاضر وارد چرخه ی صنعت سینمای کشور می شوند دخل و تصرفی ندارد.

کد مطلب: ۶۵۹۳۳۹
لینک کوتاه کپی شد

غلامرضا فرجی سخنگوی شورای صنفی نمایش در گفت و گو با پانا درباره زمان بندی اکران فیلم های کودک گفت: : شورای صنفی نمایش در چینش و یا اکران فیلم های سینمایی که در حال حاضر وارد چرخه ی صنعت سینمای کشور می شوند دخل و تصرفی ندارد زیرا برای تعیین زمان اکران فیلم هم تهیه کننده، سینمادار و کارگردان حضور دارند. معمولا زمان اکران هر اثری که ساخته می شود و پروانه نمایش می گیرد به زمان تحویل فیلم توسط تهیه کننده و کارگردان فیلم بستگی دارد.

وی ادامه داد: همچنین زمان اکران فیلم به دفاتر پخش نیز وابسته است که در چه مقطعی فیلم را اکران کنند در واقع اگر یک فیلم قرار دادی را به شورای صنفی نمایش برای اکران ارائه می دهد قطعا با تهیه کننده و یا کارگردان هماهنگ شده است و تصمیم گیری برای زمان اکران فیلم صورت گرفته است. دراصل قصد این است که هم در تهران و شهرستان از ظرفیت آموزش پروش استفاده شود زیرا شورا نمی تواند تعیین کند که فیلم ساخته شده در چه تاریخی اکران شود و طبق آئین نامه جدیدی که صادر شده است تصمیم گیرنده جهت تعیین تاریخ فیلم اسپانسر و یا توزیع کننده فیلم است.

فرجی درباره تداخل اکران فیلم های کودک که غالبا موزیکال است با ایام محرم بیان کرد: شورای صنفی نمایش با توجه به اینکه فیلم های کودک نسبت به دیگر ژانرهای فیلم، فضای شاد تری دارند و اکثرا موزیکال هستند تلاش می کند که تداخل زمانی بین اکران فیلم کودک و ماه محرم صورت نگیرد.

فرجی هچنین برای روشن نمودن عدم تداخل فیلم کودک با ایام عزاداری نمونه هایی را بیان کرد: در حال حاضر شورای صنفی نمایش از هر دو سرگروه فیلم های سینمایی ایتالیا ایتالیا در گروه استقلال و خالطور در گروه قدس به دلیل شاد بودن و فضای طنزی که از آن برخوردار هستند درخواست کرده است که دوباره قرارداد ارائه بدهند و مقطع جدیدی را برای اکران فیلم خود طی کنند که بعد از گذراندن این دوره فیلم های جدید ارائه شود.

وی همچنین خاطر نشان کرد: قرار دادی که سینما استقلال برای فیلم ماجان ارائه داده است به جای فیلم ایتالیا ایتالیا اکران می شود و من وشاروین از گروه قدس نیز بجای خالطور اکران می شود در اصل فیلم خالطور باید بعد از فیلم پنج عصر اکران می شد که در ماه آبان فیلم من و شاروین بعد ازفیلم سینمایی پنج عصر و بعد از آن فیلم خالطور اکران می شود.

سخنگوی شورای صنفی نمایش همچنین درباره تشکیل جلسه ای مبنی بر سینمای کودک گفت: تاریخ تشکیل این جلسه با آقای علی رضا رضا داد هنوز معلوم نیست و قرار است که تاریخی را برای تشکیل این جلسه تعیین کنند اما این که جلسه چه زمانی برگزار شود هنوز معلوم نیست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار