نعمت زاده:

احیای صنعت فرش نیازمند شناسایی بازارهای جدید است

وزیر سابق صنعت، معدن و تجارت گفت: ضمن احیای بازارهای سنتی صادرات فرش باید به دنبال بازارهای جدید باشیم تا شاهد توسعه بازارهای صادرات فرش باشیم.

کد مطلب: ۶۵۸۵۶۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، «محمدرضا نعمت زاده» در حاشیه انتخاب برترین فرش های دستباف بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی فرش که در محل دائمی نمایشگاه دائمی برگزار شد، افزود: تجار باید تلاش کنند بازارهای آفریقایی، آمریکای لاتین و آمریکای شمالی را شناسایی کنند.
وی با بیان اینکه پس از برجام نگرش های منفی که توسط دشمنان ایجاد شده بود از بین رفت و صادرات فرش رو به افزایش است، گفت: پس از برجام صادرات به آمریکا از سرگرفته شد اما باید کارهای بیشتری انجام شود و بازارهای جدیدی را انتخاب کنیم به ویژه کشورهایی که سطح درآمد آنها بهبود یافته است.
وزیر سابق صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه باید در احیای این صنعت حرکت کنیم، گفت: همانطور که گذشتگان ذوق و سلیقه و ابتکارات مصنوعات خود را در قالب فرش عرضه کردند نسل جدید نیز ابتکارات خود را به نحوی که اصالت این هنر صنعت حفظ شود ارائه کنند.
وی اظهارداشت: فرش ایرانی به دلیل کیفیت، طراحی و محتوای فرهنگی آن از سایر فرش ها قابل تشخیص است و باید سهم صنعت فرش نه تنها برای کسب و کار بلکه برای رساندن فرهنگ ایران به اقصی نقاط کشور تلاش کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار