پایگاه های اوقات فراغت فرصتی برای شناسایی استعداد های دانش آموزان

نمایشگاه دستاورد های پایگاه های اوقات فراغت استان فارس پس از 10 روز برپایی و قرار گرفتن در معرض دید عموم در باغ جنت شیراز به پایان رسید.

کد مطلب: ۶۵۸۲۵۸
لینک کوتاه کپی شد

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش ناحیه 2 شیراز در آخرین روز از برپایی نمایشگاه دستاورد های پایگاه های اوقات فراغت استان فارس در گفت و گو با خبرنگار پانا فارس عنوان کرد: این پایگاه ها در سطح استان در کانون های تربیتی و بعضی از مدارس پذیرای دانش آموزان علاقه مند قرار گرفت تا بتوانند در برنامه های فرهنگی، هنری، اجتماعی، مذهبی و ورزشی و... شرکت کنند.

جهانبخش بانشی با اشاره به اینکه ایام تابستان بهترین فرصت برای بهره مندی دانش آموزان از وقت های آزادشان است اظهار داشت: پایگاه های اوقات فراغت فرصت بسیار ارزنده ای برای دانش آموزان است تا وقت خود را به بطالت نگذرانند و در مسیر هایی که موجب انحراف آنان می شود قرار نگیرند.

وی در خصوص مزایایی که این نمایشگاه برای دانش آموزان به دنبال دارد افزود: در این نمایشگاه استعداد های دانش آموزان شناسایی شده و در جهت شکوفایی استعداد های آنان بیشتر تلاش می شود.

وی ادامه داد: همچنین زمانی که دانش آموزان استقبال مردم را ببینند و بفهمند که جامعه برای کار آنان چقدر ارزش قائل است باعث تشویق و ایجاد انگیزه کاری بیشتر در آنان می شود.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش ناحیه 2 شیراز تصریح کرد: زمانی که بچه ها به یک باور و اعتماد به نفس می رسند می توانند کارهای بسیار بزرگی را با وسایل ساده و ابتدایی انجام دهند.

بانشی بیان کرد: پایگاه های اوقات فراغت که ختم به برپایی این نمایشگاه شده، انعکاس فعالیت هایی است که در ایام برگزاری دوره های اوقات فراغت انجام شده و متکی به داشته های بومی و منطقه ای است، و نشان از قابلیت، توان، خلاقیت و استعداد های دانش آموزان دارد.

وی در خصوص استقبال خوب خانواده ها از نمایشگاه اوقات فراغت تصریح کرد: اکثر بازدید کننده ها که به صورت خانوادگی به استقبال این نمایشگاه آمدند برای آنان بسیار لذت بخش بود و زمان زیادی را در نمایشگاه سپری کردند.

بانشی در پایان عنوان کرد: امیدواریم که دیگر نهاد ها ، سازمان ها و تشکیلات هم در گذر زمان در سطح استان فارس در زمینه های مختلف این چنین نمایشگاه هایی را برپا کنند.

خبرنگار پانا فارس در نمایشگاه دستاورد های پایگاه های اوقات فراغت استان فارس با دو نفر از دانش آموزان که در حوزه نقاشی فعالیت می کنند به گفت و گو پرداخت.

نیلوفر فرجی از شیراز در خصوص مزایای برپایی این نمایشگاه افزود: مردم می توانند با بازدید از این نمایشگاه با صنایع دستی شهرستان های استان فارس آشنا شوند.

وی با اشاره به اینکه به مدت 8 سال است که در حوزه نقاشی در زمینه های طراحی چهره و منظره روی بوم نقاشی فعالیت می کند ادامه داد: کلاس هایی که در پایگاه های اوقات فراغت برگزار می شود چون زیر نظر آموزش و پرورش فعالیت می کنند نسبت به کلاس های آزاد از امکانات بیشتری برخوردارند.

در ادامه غزل روستایی از منطقه درودزن اظهار داشت: در این نمایشگاه انواع صنایع دستی از شهرستان های مختلف استان فارس وجود دارد که تعداد کثیری از آنان ساخته دست دانش آموزان شرکت کننده در کلاس های پایگاه های اوقات فراغت است.

وی با اشاره به اینکه توانسته در مدت 5 ماه شرکت در کلاس های پایگاه های اوقات فراغت تا کنون 10 تابلو نقاشی را با خود به نمایشگاه بیاورد عنوان کرد: این نتیجه کار بخاطر وجود مربیان عالی در این پایگاه هاست که در کنار دریافت وجه بسیار کم نسبت به آموزشگاه های آزاد خدمات بسیار خوبی را به دانش آموزان ارائه می دهند.

همچنین وی در پایان شناسایی استعداد های دانش آموزان در این نمایشگاه را یکی از خوبی های این نمایشگاه به شمار آورد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار