رئیس مرکز نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش:

شیوه نامه جذب معلم استاندارد است/سهمیه‌ها جابجا نمی شود

رئیس مرکز نیروی انسانی و فناوری اطلاعات وزرات آموزش و پرورش گفت: استانداردهایی براساس ضوابط معلمی برای جذب در این حرفه در نظر گرفته شده است.

کد مطلب: ۶۵۷۹۱۰
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش خبرنگار پانا؛ اسفندیار چهاربند در برنامه پرسشگر در خصوص شیوه نامه جذب معلم اظهار کرد: برای جذب دانشجومعلمان ابتدا ۲برابر ظرفیت اعلام شده یعنی حدود ۲۰ هزار و ۵۰۰ نفر پذیرش شده و از این تعداد با توجه به مصاحبه و معاینات پزشکی نزدیک به ۱۰هزار نفر پذیرفته خواهند شد.
وی افزود: بعد از معاینات پزشکی و مصاحبه براساس ضوابط تعیین شده احراز سلامت جسمی و روحی متناسب با حرفه معلمی مورد توجه قرار می گیرد.
رئیس مرکز نیروی انسانی و فناوری اطلاعات وزرات آموزش و پرورش با بیان اینکه تا ۲سال پیش چنین استانداردهایی برای حرفه معلمی در نظر گرفته نشده بود، گفت: پیش از این معاینات عادی انجام می شد اما اکنون بر اساس ویژگی های حرفه معلمی این معاینات وجود دارد تا افراد طی چهار سال تحصیل همچنین زمان خدمت با مشکلی مواجه نباشند.
چهاربند در خصوص شائبه های موجود برای شیوه نامه جذب معلم تصریح کرد: آموزش و پرورش ۲سیاست بومی گزینی و توزیع جنسیتی برابر را همواره در دستور کار دارد بنابراین این مساله بومی گزینی علاوه بر مانع از پذیرش افراد غیر بومی روند بهتری را در جذب متناسب با فرهنگ منطقه دارد.
وی ادامه داد: با توجه توزیع جنسیتی برابر بین خانم ها و آقایان این شیوه نامه باعث نمی شود تا سهمیه جنسیتی جابه جا شود .
رئیس مرکز نیروی انسانی و فناوری اطلاعات وزرات آموزش و پرورش در مورد فعالیت معلمان معلول در نظام آموزشی یادآور شد: موظف هستیم طبق قانون از سه درصد معلولان استفاده کنیم و به تناسب رشته تحصیلی این مساله انجام می شود همچنین فضای لازم برای فعالیت معلمان در مدارس در نظر گرفته شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار