معاون پژوهش و برنامه ریزی نیروی انسانی آموزش و پرورش استان خبر داد:

شرکت بیش از 50 مدرس در کارگاه های عملی نماز کلید بهشت

معاون پژوهش و برنامه ریزی نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: در کارگاه های دو روزه نماز کلید بهشت ، 500 نفر زیر نظر 50 مدرس آموزش های عملی نماز را فرا میگیرند.

کد مطلب: ۶۵۶۶۳۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا ازخراسان جنوبی، علی اصغر موسوی کیا معاون پژوهش و برنامه ریزی نیروی انسانی آموزش و پرورش خراسان جنوبی در مراسم افتتاحیه همایش نماز کلید بهشت ضمن اشاره به اهمیت نماز ، گفت: بهترین راه برقراری ارتباط بین خداوند متعال و انسان ، اقامه نماز است و فرد می تواند با برپا داشتن نماز ، با خدای خود گفت و گویی صمیمانه ایجاد کند .

موسوی کیا در ادامه به آسیب ها و معضلات اجتماعی در جامعه امروزی اشاره کرد واذعان داشت: در تاریخ آمده است هنگامی که برای بزرگانی چون ابو علی سینا مشکلی به وجود می آمد ، وی با اقامه نماز و مدد خواهی از پروردگار ، راه چاره ای را برای مشکلش می یافت و امروز نیز اگر کسی می خواهد از بیماری های روانی و آسیب های اجتماعی دور بماند ، باید به نماز روی آورد .

در این مراسم فرشید جعفری معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی اظهارکرد: برای آموزشیاران شرکت کننده در این دوره آموزشی گواهی ضمن خدمت به میزان 16 ساعت صادر می شود.

وی، کارگاهی اجرا کردن آموزش نماز و مقدمات آن را بهترین شیوه برای این دوره اعلام کرد و ابراز داشت: این دوره که در قالب دوره مفتاح برگزار می شود، بیشتر مورد توجه مخاطبان قرار می گیرد.

جعفری با بیان این که نهضت سوادآموزی یک نهاد انقلابی است و رسالت و ماموریت آن در این بستر شکل می‌گیرد، یاد آور شد: حضور در جامعه انقلابی، مسئولیت ما را در زمینه آموزش صحیح نماز بیشتر می‌کند و باید با جدیت در این زمینه به‌ویژه در بین سوادآموزان تلاش کنیم .

همچنین در این جلسه حجت الاسلام و المسلمین حسین کمیلی رئیس ستاد اقامه نماز استان گفت: در روز قیامت اولین پرسشی که برای انسان مطرح می شود ، اقامه نماز است و این مسئله می تواند به درستی ، اهمیت برپا داشتن نماز را برای انسان روشن سازد.

وی در ادامه صحبت های خود با توجه به فرا رسیدن روز جهانی مسجد گفت : امیدوارم ارتباط مدرسین کارگاه نماز کلید بهشت ، پس از برگزاری دوره های آموزشی ، با ستاد اقامه نماز قطع نشود و بتوانیم جمعیت این ستاد و یاوران آن را افزایش دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار