نویسنده نوجوان قائم‌شهری در گفتگو با پانا

نوشتن برای کودکان را هرگز کنار نمی‌گذارم

عسل ابوالقاسمی نویسنده نه ساله اهل قائمشهر به تازگی مجموعه «قصه‌های شیرین عسل» را به چاپ رسانده است.

کد مطلب: ۶۵۵۶۶۴
لینک کوتاه کپی شد

عسل ابوالقاسمی نویسنده نه ساله قائم‌شهری دانش‌آموز پایه سوم مقطع ابتدایی، چهار سال است که عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهر قائم‌شهر است و اولین کتاب خود با نام "قصه های شیرین عسل" را به چاپ رسانده است.
در آیین رونمایی "قصه‌های شیرین عسل" وی، «کیومرث باغستانی» و «بهمن آقاجان‌پور» دو نویسنده ملی کودکان و نوجوانان نیز حضور داشتند.

خبرنگار پانا با این دانش‌آموز نویسنده‌ی کودکان به گفتگو نشست:

محتوای کتاب تازه تالیف شما چیست؟

- "قصه‌های شیرین عسل" محتوای واحدی ندارد که بتوان در یک داستان خلاصه‌اش کرد. این کتاب حاوی ۴۰ داستان کوتاه است که مناسب گروه سنی الف و ب نوشته شده است.


لطفا یکی از داستان های این کتاب را برایمان تعریف کن .

-"شهر بدون گربه" یکی از داستان‌های کتاب "قصه‌های شیرین عسل" است که داستان جهانگردی است که ناجی گربه‌ای زخمی در مسیر سفرش می‌شود و او را همراه خود به سفری ماجراجویی می‌برد .در میانه راه به شهری می‌رسند که موش‌ها بر آن حاکم هستند و مردم به دلیل این وضعیت آزار می‌بینند.آن گربه به مردم شهر یاری می‌رساند و شهر را از این موجودات پاک می‌کند.

چه مدت طول کشید تا این کتاب را نوشتی؟

- من از هفت سالگی شروع به نوشتن این کتاب کردم و در نه سالگی آن را به اتمام رساندم. در حال حاضر نیز اوقات فرافت خود را با نوشتن دو رمان برای گروه سنی نوجوانان پر می‌کنم که در چند ماه آینده به چاپ می‌رسد.

نام رمانی که در حال حاضر می‌نویسی چیست؟

-رمانی که در حال حاضر مشغول به نوشتن آن هستم، «در مخفی» نام دارد. علاقه دارم در آینده در رده ی سنی جوان و نوجوان کار کنم ولی داستان های کودکانه را هم فراموش نخواهم کرد.

چند کتاب مورد علاقه‌ات را به ما معرفی کن.

-سیاه دل و طلسم سیاه دل از کورنلی فونکه. کتاب های مجموعه ی دایره وحشت از آر.ال.استاین و کتاب های نانسی درو از کارولین کین.

موفقیت خود را مدیون چه کسی هستی؟

- مادرم؛ زیرا در تمام لحظات به من کمک کرد و پشتیبان من بود.

مادر عسل ابوالقاسمی نیز در ادامه به خبرنگار پانا گفت: وقتی عسل کمتر از هفت سال داشت استعداد و قوه تخیل بالای او را کشف کردم. در کودکی با مداد رنگی‌هایش داستان‌سازی می کرد و به آنها شخصیت‌های دنیای واقعی را نسبت می‌داد. من تمامی داستان‌های کوتاهی که از هفت سالگی و پس از آموختن نوشتن، روی کاغذ پیاده کرد را نگه داشتم و آن را به صورت مجموعه درآوردم.

عسل از چند سالگی در کلاس‌های کانون پرورش فکری شرکت کرده است؟

- عسل تا پایه سوم ابتدایی در هیچ کلاس نویسندگی‌ای شرکت نکرده بود تا اینکه من او را در کلاس‌های نویسندگی کانون پرورش فکری قائم‌شهر ثبت نام کردم و استعداد او آشکار شد.

در خانواده ی شما کسی سابقه نویسندگی دارد؟

دایی عسل به کار نویسندگی مشغول است ولی داستان‌نویس نیست و چند کتاب درسی تالیف کرده است.

نیلوفر خانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار