مخالف وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی

خجسته: صندوق‌های بازنشستگی شرایط بدی دارند

نماینده همدان با تاکید بر اینکه دولت و مجلس باید برنامه اثرگذار برای بازنشستگان داشته باشند گفت که در حال حاضر صندوق های بازنشستگی شرایط بسیار بدی دارند و بازنشستگان بعد از بازنشستگی با مشکلات بسیار زیادی روبرو می‌شود.

کد مطلب: ۶۵۴۷۹۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، امیر خجسته در جلسه علنی نوبت عصر امروز (چهارشنبه) به عنوان مخالف وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت:‌ سوال ما این است که برنامه شما برای اقشار آسیب پذیر و بازنشستگان چیست؟ بازنشستگانی که بعد از فراغت از کار با فشارهای اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کنند و دغدغه معیشت دارند. آن‌ها به جای تفریح تنها در مشکلات غرق می‌شوند.

وی با طرح این پرسش که برنامه ربیعی برای کارگران چیست گفت: اکنون صندوق های بازنشستگی شرایط بسیار بدی دارند به طوری که یکی از هشت ابرچالش ما در آینده وضعیت این صندوق‌هاست، شما قرار است برای بهبود و کارآمدی این صندوق ها چه کاری انجام دهید.

نماینده همدان حمایت از نیروی کار و تامین حداقل زندگی و معیشت کارگران را از مسئولیت های اصلی وزیر کار دانست و گفت: آقای ربیعی شما چه برنامه ای برای بهبود کمی و کیفی کارگران و معیشت آن‌ها دارید.

خجسته با طرح این پرسش که نظام جامع تامین اجتماعی به کجا رسیده است؟ گفت:‌ در شرایطی که رهبری حساسیت ویژه ای نسبت به آسیب های اجتماعی دارد و مجلس نیز در برنامه ششم به آن تاکید کرده است شما می خواهید چگونه با آسیب های اجتماعی مقابله کنید و چه اقداماتی برای حمایت از کودکان کار، زنان سرپرست خانوار و معتادان متجاهر دارید.

این نماینده مجلس با طرح این پرسش که وزیر کار برای استمرار طرح تحول سلامت چه برنامه‌ای دارد؟ افزود:‌ 11 میلیون نفر تحت پوشش نظام تحول سلامت هستند که انتظار می رود این وزارت خانه نیز حمایت لازم را انجام دهد.

خجسته با انتقاد از حضور غیرقانونی اتباع خارجی و استفاده از آن‌ها در کارخانه ها و واحدهای صنفی گفت:‌ این اقدام در حالی رخ می‌دهد که کشور به نیروی جوان برای کار نیاز دارد چه توجیهی برای استفاده از اتباع خارجی و عدم استفاده از جوانان دارید.

وی همچنین با تاکید بر لزوم استفاده از مدیران جهادی، کارآمد و انقلابی خواستار توجه ویژه همه مسئولان برای مبارزه با مفاسد اقتصادی و قاچاقچیان کالا شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار