تالیف کتاب نقش آموزش و پرورش در پیشرفت اقتصاد مقاومتی توسط دبیر اراکی

غلامرضا محمدی دبیر اراکی در راستای منویات مقام معظم رهبری و سیاست های اقتصاد مقاومتی کتابی با عنوان نقش آموزش و پرورش در پیشرفت اقتصاد مقاومتی تالیف نموده است.

کد مطلب: ۶۵۴۴۶۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا استان مرکزی، این کتاب در 3 فصل تدوین شده که در فصل نخست درباره اهداف و راهبردهای اقتصاد مقاومتی، مولفه های اقتصادی در سند تحول بنیادین، سیاست های کلی ایجاد تحول، نقشه جامع علمی کشور و سند چشم انداز ایران در افق 1404 اشاره شده است.

در فصل دوم این کتاب راهبردهای فرهنگی آموزش و پرورش در تحقق اقتصاد مقاومتی شامل فرهنگ سازی، اصلاح الگوی مصرف، مشارکت خانواده، تقویت سبک زندگی اسلامی - ایرانی، فرهنگ سازی در حمایت از تولید داخلی، متناسب سازی کتاب های درسی با مفاهیم اقتصاد مقاومتی، توسعه آموزش های فنی و حرفه ای و کاردانش و آینده پژوهی تشریح شده است.

در فصل سوم این کتاب راهبرد های مالی آموزش و پرورش در تحقق اقتصاد مقاومتی شامل افزایش سرمایه گذاری، مدیریت بهینه بر منابع انسانی، فیزیکی، مدیریت بهینه بر صندوق ذخیره فرهنگیان، آمایش سرزمین، تقویت فعالیت های مردمی و خیرین مدرسه ساز تشریح و تبیین شده است.

مطالعه این کتاب برای کلیه معلمان، مدیران و معاونین مدارس، کارشناسان، روسای آموزش و پرورش و مدیران کل حوزه ستادی بسیار سودمند است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار