گزارش پانا از نوزدهمین مسابقات ورزشی دانش آموزان دختر با نیازهای ویژه

تاثیر ورزش بر روحیه و یادگیری دانش آموزان با نیازهای ویژه

رییس آموزش و پرورش استثنایی همدان ضمن اظهار رضایت از نحوه برگزاری مسابقات و میزبانی تبریز بیان داشت: هدف از برگزاری این چنین مسابقات علاوه بر این که شور و نشاط به جامعه دانش آموزان با نیازهای ویژه تزریق می کند به آن ها کمک می کند که مهارت های زندگی را یاد بگیرند.

کد مطلب: ۶۵۲۴۹۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی، 440 نفر از دانش آموزان دختر با نیاز های ویژه در قالب کاروان اول در گروه های آسیب دیده بینایی، با نیاز ویژه ذهنی و جسمی و حرکتی از 17 تا 19 مردادماه در رشته های رشته های بوچیا، شطرنج، تنیس روی میز، آمادگی جسمانی و والیبال در تبریز با یکدیگر به رقابت پرداختند که آئین تجلیل از قهرمانان این رشته ها با حضور مدیرکل و معاونان آموزش و پرورش استان و رییس آموزش و پرورش استثنایی استان در سالن شهید نوری ناحیه یک تبریز برگزار شد.

مربی رشته ورزشی بوچیا در حاشیه این مسابقات اظهار داشت: تاثیر ورزش بر روحیه انسان بر کسی پوشیده نیست و تاثیر آن در افراد معلول بیشتر است و آثار سوء جسمانی و روحی ناشی از معلولیت را می کاهد.

وی افزود: این بچه ها که از کودکی با سایر افراد عادی متمایز داده شده اند ورزش گردن باعث می شود تا به سطح جامعه بیایند و توانمندی های خود را به نمایش بگذارند.

این مربی ورزش تاکید کرد: ضرورت دارد تا به ورزش در مدارس استثنایی بیش از این توجه شود چرا که نیاز این دانش آموزان به ورزش بیشتر از سایر افراد است.

وی گفت: بچه های معلول که اکثرا از کودکی از سایر بچه های عادی جدا می شوند این نوع مسابقات ورزشی سبب ایجاد یک نوع حس رقابتی در بینشان می شود.

رقیه فاریابی دانش آموز شرکت کننده در رشته بوچیا نیز به دوستان خود توصیه کرد سراغ ورزش بروند چراکه ورزش در روحیه همه تاثیر خوبی دارد.

وی اضافه کرد: معلولیت، محدودیت نیست و ما با وجود این که معلول از نظر جسمی هستیم ولی با اراده عالی می توانیم ورزش کنیم و حتی قهرمان شویم.

فاریابی کسب عنوان افتخار برای استانش را از دلایل دیگر شرکت در مسابقات ورزشی عنوان کرد.

مینا امامی دیگر دانش آموز شرکت کننده در رشته ورزشی بوچیا که به سختی حرف می زد با همان نگاه معصومانه و زبان شیرنش از مادرش که زحمت بزرگ کردنش را کشیده تشکر گرد و ادامه داد: "مادر عزیزم دوستت دارم"

فاطمه قائدی زاده دانش آموز شرکت کننده در رشته ورزشی آمادگی جسمانی نیز اظهار داشت: دومین بار است که در این مسابقات شرکت کردم و حدود دو ماه است برای حضور موفق تمرین کردم.

وی گفت: به دلیل دوری مسافت، سه روز در راه بودیم و به همین دلیل پاهایم قفل شده بود.

پریسا قلی نیا دانش آموز رشته ورزشی والیبال نیز بیان داشت: قبلا در مسابقات آمادگی جسمانی شرکت کرده و مقام کشوری دارم ولی امسال در مسابقات والیبال شرکت کردم.

وی افزود: بازی در رشته های تیمی سخت تر از انفرادی است و باید به طور کامل، تیم هماهنگ شوند تا نتیجه گرفت.

رییس آموزش و پرورش استثنایی همدان نیز ضمن اظهار رضایت از نحوه برگزاری مسابقات و میزبانی تبریز بیان داشت: هدف از برگزاری این چنین مسابقات علاوه بر این که شور و نشاط به جامعه دانش آموزان با نیازهای ویژه تزریق می کند به آن ها کمک می کند که مهارت های زندگی را یاد بگیرند.

پروین قربانیان افزود: قطعا بعد قهرمانی و استعدادیابی هم در این مسابقات مهم است ولی چیزی که برای این دانش آموزان بیشتر با اهمیت تر است کسب مهارت های زندگی است و این که یاد بگیرند در کنار دیگران تعامل با آن ها را یاد بگیرند.

وی گفت: وقتی دانش آموزان با نیازهای ویژه در چنین محیطی واقع می شوند در کنار سایرین زندگی دیگری را تجربه می کنند که قطعا می تواند در زندگی شخصی آن ها تاثیر بگذارد.

رییس آموزش و پرورش استثنایی همدان ادامه داد: تاثیر ورزش و آمادگی جسمانی بر یادگیری این نوع دانش آموزان هم بر کسی پوشیده نیست.

قربانیان بیان داشت: آن چیزی که در جامعه به ما ثابت شده است این است که هیچ وقت معلولیت باعث محدودیت نمی شود اگر افراد با نیاز ویژه تلاش کنند در جایگاه خودشان موفق خواهند شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار