دهمین دوره رقابت های فرهنگی،هنری و ورزشی دانش آموزان با نیازهای ویژه استان کردستان آغاز شد

سنندج(پانا)-رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان از آغاز دهمین دوره رقابت های فرهنگی، هنری و ورزشی دانش آموزان با نیازهای ویژه استان در سنندج خبر داد.

کد مطلب: ۹۱۲۵۶۰
لینک کوتاه کپی شد
دهمین دوره رقابت های فرهنگی،هنری و ورزشی دانش آموزان با نیازهای ویژه استان کردستان آغاز شد

خلیل رنجبر رییس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان صبح امروز در آیین افتتاحیه این رقابت ها که در سالن ورزشی توحید در سنندج برگزار شد، گفت: این رقابت ها دربخش های فرهنگی، هنری و ورزشی از 13 تا 15 اردیبهشت ماه با شرکت 306 نفر دانش آموز دختر و پسر با نیاز ویژه در سنندج آغاز شده است.

رنجبر هدف از برگزاری این مسابقات را شناخت استعدادها و توانمندی های دانش آموزان به منظور فراهم شدن زمینه حضور آن ها در مسابقات ورزشی فرهنگی در سطوح بالاتر و همچنین تقویت روحیه خودباوری دانش آموزان با نیازهای ویژه بیان کرد و افزود: در این دوره از رقابت ها 156 نفر دانش آموز دختر وپسر در رشته های مختلف ورزشی و 150نفردانش آموز با نیازویژه دختر وپسردر رشته های مختلف فرهنگی و هنری با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

وی گفت: دررشته های ورزشی 92 نفر دانش آموز پسر و 64 نفر دانش آموز دختر از 30 مدرسه مستقل وضمیمه شهری وروستای در رشته های تنیس روی میز، آمادگی جسمانی، شطرنج، دوومیدانی، فوتسال، گویرانی وفوتبال دستی با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

رنجبر افزود: در رشته های فرهنگی هنری نیز 79 نفر دانش آموزبا نیاز ویژه پسر و 71 نفر دانش آموز با نیاز ویژه دختر می باشند که از 32 مدرسه مستقل وضمیمه شهری وروستای از 10 شهرستان در8 رشته حضوری قرائت وتحقیق ،قرائت وروخوانی قرآن ،حفظ ویژه قرآن ،اذان پسران ،مفاهیم ،احکام ،انشای نماز ،صحیفه سجادیه و 6رشته غیرحضوری هنرهایی آوایی ، نمایشی ،دستی ،تجسمی وادبی برگزار می شود.

وی در ادامه با بیان اینکه سند تحول بنیادین بعنوان نقشه راه آموزش و پرورش بر حوزه های مختلفی تاکید دارد که یکی از آنها فعالیت های زیستی و بدنی به ویژه فعالیت های ورزشی است.افزود: ورزش و تربیت بدنی از جمله اموراتی هستد که در تمام مقاطع تحصیلی دانش آموزان با نیازهای ویژه در نظام تربیتی مورد توجه می‌باشند چرا که در پرتو این فعالیت است که بخشی از زمینه‌های لازم جهت ایجاد و برقراری سلامت جسمانی دانش آموزان که از هدف‌های هر نظام آموزشی می‌باشد فراهم می‌ شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار