معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش استان فارس:

ورزش، رکن اصلی سلامت نسل جوان جامعه

مراسم اختتامیه مسابقات سراسری دانش آموزان پسر کشور با حضور رئیس آموزش و پرورش فارس و برخی از معاونین تربیت بدنی آموزش و پرورش استان های مختلف کشور با اهدای جام و مدال به برگزیدگان مسابقات برگزار شد.

کد مطلب: ۶۵۲۳۴۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا فارس، معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش استان فارس با اشاره به اینکه ما در جامعه ای زندگی می کنیم که به دلایل مختلف جوانان و نو جوانان ما دچار کم تحرکی شده اند عنوان کرد: کم تحرکی در آینده موجب بیماری هایی جسمی و روانی در این افراد می شود که می توان به بیماری های قلبی و عروقی ، دیابت، فشار خون، استرس و بیماری های اجتماعی و روانی شود.

محمد جعفری ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش به عنوان بزرگترین وزارتخانه که مسئول تعلیم و تربیت نوجوانان و جوانان ما و دانش آموزان ما است نقش بسیار مثبت و ارزنده ای می تواند برای حل مشکلات ذکر شده داشته باشد.

وی در ادامه افزود: معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش یکی از سیاست ها و راهبرد های خودش را تشکیل درس تربیت بدنی و انجام فوق برنامه ها و ایجاد رویداد ها و مسابقات ورزشی قرار داده است.

جعفری در خصوص نحوه داشتن جامعه ای سالم، شاداب و شاد و پرنشاط ، اظهار داشت: اگر ما اعتقاد به داشتن چنین جامعه ای داریم پس باید برای تحقق آن تلاش کنیم که این کار تنها با ورزش محقق می شود که باید آن را از رویکرد های اساسی جامعه به شمار آوریم و توجه جدی به آن داشته باشیم.

وی گفت: در چند سال اخیر علی رغم تمام محدودیت های مالی با همکاری همه مسئولین در حوزه تربیت بدنی و معلمین این حوزه طرحی در مدارس با عنوان فوق برنامه ورزشی در حال اجرا می باشد.

معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش استان فارس تصریح کرد: یکی از برنامه های ما این است تا دانش آموزان بیشتری را تحت پوشش خود قرار دهیم و ورزش همگانی را ترویج دهیم، تا دانش آموزان به عنوان سفرای ما ترویج دهنده ورزش همگانی در کشور باشند.

جعفری ادامه داد: یکی از اهداف این رویداد ورزشی شناسایی ظرفیت ها، پتانسیل ها و استعداد های ورزشی دانش آموزان بود که با دارا بودن اخلاق و شخصیت و برخورد عالی در راستای پیشرفت آنان به تیم های مختلف از جمله تیم ملی کشور معرفی شوند.

وی در خصوص نحوه برگزاری مسابقات افزود: پس از اینکه شیراز به عنوان میزبان مسابقات معرفی شد، رئیس اداره آموزش و پرورش فارس طی جلسات متعدد با ستادها، نهادها، ادارات و مسئولین استانی و کشوری، به رهبری وی با 4 معاونت و 28 کمیته کار خود را برای میزبانی آغاز کرد.

وی تصریح کرد: ما با شعار رضایت، سلامت و امنیت از منزل به منزل تمام تلاش خود را برای اینکه میزبانی شایسته باشیم به کار گرفتیم.

جعفری اظهار داشت: مسابقات امسال با سنوات گذشته تفاوت های بسیاری داشته که مهمترین آن برگزاری مسابقات تحت عنوان مدرسه قهرمان است. در کنار نقاط قوت این تغییرات ضعف هایی وجود دارد که با پیگیری مسئولین به فدراسیون ورزش مدارس کشور در راستای رفع آنان اعلام شد.

مسابقات سراسری دانش آموزان پسر کشور امسال در شیراز در 4 رشته ورزشی توپی با حضور بیش از پنج هزار نفر از سه دوره تحصیلی ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم برگزار شد. که 325 تیم با تعداد 684 مسابقه به رقابت پرداختند. در این مراسم برندگان دوره های متوسطه اول و دوم به شرح زیر مشخص شدند:

دوره متوسطه اول:

در رشته بسکتبال استان های تهران، گلستان و البرز به ترتیب جایگاه های اول تا سوم را کسب کردند.

در رشته هندبال استان اصفهان جایگاه نخست و استان های خوزستان و تهران به ترتیب مقامات دوم و سوم را از آن خود کردند.

در رشته فوتسال استان فارس مقام نخست و پس از آن استان های آذربایجان غربی و کرمانشاه مقام های دوم و سوم را در کارنامه خود ثبت کردند.

دوره متوسطه دوم:

در رشته بسکتبال استان تهران اول و استان های گلستان و اصفهان به ترتیب دوم و سوم شدند.

در رشته هندبال استان کرمانشاه مقام قهرمانی، استان اصفهان نایب قهرمانی و استان فارس جایگاه سوم را از آن خود کردند.

در رشته فوتسال استان های کردستان، مازندران و خراسان رضوی به ترتیب جایگاه های نخست تا سوم را از آن خود کردند.

در رشته والیبال نیز تهران، گیلان و خراسان رضوی توانستند به ترتیب مقام های اول تا سوم را در سابقه خود ثبت کنند.

​خبرنگار: پوریا کشاورز مؤیدی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار