استاندار آذربایجان غربی:

مشکل بی‌سوادی در آذربایجان غربی ریشه ‌فرهنگی دارد

استاندار آذربایجان غربی گفت: میزان بی سوادی در بین زنان آذربایجان غربی به خصوص در مناطق روستایی بیشتر است که این موضوع به سبب مشکلات فرهنکی در استان است.

کد مطلب: ۶۵۲۲۵۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا آذربایجان غربی، در نخستین جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی آذربایجان غربی در سال 96 که در محل سالن حوزه استاندار برگزار شد اظهار کرد: آذربایجان غربی در رتبه‌های بالای جدول سواد آموزی قرار دارد ولی ممکن است برخی افراد بنا بر دلایلی ترک تحصیل کرده باشند و یا شاید حتی به دلیل اینکه از درس خواندن خوششان نمی‌آید از تحصیل بازمانده باشند.

استاندار آذربایجان غربی بیان کرد: در آذربایجان غربی مشکل فرهنگی داریم و این استان و سیستان بلوچستان از جمله استان‌هایی هستند که مشکلات فرهنگی دارند و این موضوع مربوط به مشکلات متعددی از جمله فرهنگی و اعتقادی در برخی مناطق است.

وی افزود: میزان بی‌سوادی در جامعه زنان و به خصوص زنان روستایی بیشتر است که این موضوع ناشی از مشکلات فرهنگی است و این مشکلات در برخی مناطق آذربایجان غربی به جد وجود دارد.

استاندار آذربایجان غربی تصریح کرد: تمامی افراد می‌توانند از حقوق شهروندی برخوردار شوند مگر آنکه برخی محرومیت‌های مربوط به محرومیت‌های فرهنگی وجود داشته باشد.

وی بیان کرد: آموزش و پرورش در زمینه سواد آموزی به افراد زیرپوشش خود 105 درصد به تعهدات خود عمل کرده ‌و برخی از دستگاه‌ها به میزان 80 درصد و برخی نیز کمتر از 50 درصد است که باید این تعداد برای دستگاه‌ها تقسیم شود.

استاندار آذربایجان غربی افزود: دستگاه‌هایی که کم‌کاری کرده‌اند در جلسه بعدی مشخص کنند که چه مشکلاتی دارند که نتوانستند افراد را زیرپوشش قرار دهند تا مشکل آن‌ها حل شود.

وی اظهار کرد: ما به عملکرد‌های پایین اعتراض داریم و نباید رفع تکلیف کنند چرا که سواد آموزی به 2 نفر یا 1 نفر خیلی کم است که برخی سازمان‌ها زیرپوشش قرار داده‌اند.

سعادت گفت: در زمینه نحوه شناسایی بی‌سوادان مسیری بهتر را تعیین کنید و روش کنونی بسیار قدیمی است ولی باید این روش را تا اعلام روش جدید اجرا شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار