مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل :

تعلیم و تربیت باید بر اساس ساحت های سند تحول بنیادین صورت گیرد

مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل با اشاره به ساحت های تربیتی سند تحول بنیادین گفت: اهداف آموزش و پرورش در زمینه تعلیم و تربیت تنها در سایه عمل به ساحت های تربیتی سند تحول بنیادین محقق خواهد شد.

کد مطلب: ۶۵۱۸۸۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل،احمد ناصری درهمایش کارشناسان مشارکت های مردمی و مدارس غیردولتی مناطق ونواحی استان با بیان اینکه سهم آموزش و پرورش در تعلیم و تربیت دانش آموزان تنها 30 درصد می باشد، اظهار داشت: نهادهای فرهنگی، خانواده ها، رسانه ها و آداب و رسوم اجتماعی 70 درصد سهم خود را در تعلیم و تربیت دانش آموزان ایفا می کنند.

وی با اشاره با عنوان اینکه در استان اردبیل هزارو 750 روستا وجود دارد، تصریح کرد: از این تعداد هزارو 450 روستا از خدمات آموزشی برخوردار هستند که برای پوشش تمامی این روستاها ولو با یک دانش آموز، نیاز به سرمایه گذاری در بحث نیروی انسانی داریم.

مدیر کل آموزش و پرورش استان همچنین توسعه بخش غیر دولتی را از جمله سیاست های دولت تدبیر و امید و نیز وزارت آموزش و پرورش دانست و گفت: مدارس غیر دولتی در استان اردبیل با احتساب دوره پیش دبستانی 16.5 درصد از دانش آموزان این استان را جذب نموده است که در مقایسه با 11 درصد آمار کشوری رقم مطلوبی را نشان می دهد.

ناصری خاطر نشان ساخت : برای اینکه خدمات آموزشی مدارس غیر دولتی مطابق با شاخص های آموزشی باشد نیاز به نظارت ارشادی، منطقی و معقول در این مدارس است تا شاهد ارتقا و بهبود باشیم.

وی از ایجاد انتظار کاذب در برخی مدارس غیر دولتی انتقاد کرد و گفت: خروجی مدارس بایستی مطابق با برنامه های تدوین شده مدارس باشد تا انتقاد والدین را به همراه نداشته باشد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان در ادامه آموزشگاه های علمی را جزو آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: در حال حاضر 30 هزار دانش آموز در این آموزشگاه ها مشغول آموزش هستند بنابراین نباید از این مراکز غافل باشیم .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار