منابع اقتصادی و فقدان تشکیلات از جمله مشکلات رسانه های محلی است

فرماندار کاشان گفت: بهبود تعاملات بین مسوولان اجرایی و مردم، نقش رسانه و حوزه خبر است که باید مورد توجه قرار بگیرد و مسوولان اجرایی باید از مطبوعات به نفع پیشرفت کارهای خود و اطلاع رسانی به مردم استفاده کنند.

کد مطلب: ۶۵۱۷۱۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از کاشان ، حمید رضا مومنیان در جشن روز خبرنگار اظهار کرد: اصحاب رسانه، مدافعان حریم آگاهی جامعه هستند و خبرنگاری یک شغل و ناظر بر تامین معاش نیست.

به گفته وی، بزرگترین مشکل اصحاب رسانه در شهرستانها، منابع اقتصادی و فقدان تشکیلات صنفی است که می تواند در قالب یکی از کمیسیونها با مسوولیت فرماندار تشکیل شود تا پیگیر مباحث حقوقی و قانون جامعه خبری باشد.

وی تصریح کرد: حضور اصحاب رسانه باید مورد مباهات و افتخار مدیران سازمانها و ادارات باید باشد و خبرنگاران نباید در برابر مشکلات عقب نشینی کنند.

وی تاکید کرد: بسیاری از بودجه های فرهنگی دستگاهها و سازمانها به طور غیر عادلانه توزیع می شود و در مسیری هزینه می شود که در اولویت های دوم و سوم جامعه است در حالی باید به نفع مطالعه ، آگاهی جامعه هدایت شود

فرماندار کاشان گفت: آموزش خبرنگاران و مدیران روابط عمومی سازمانها برای شرکت در دوره های آموزشی آشنایی با اصول و فنون مذاکره و ارتباطات یک ضرورت است .

وی افزود: مدیران دستگاههای اجرایی نباید در برابر هر نقد، به شکایت متوسل شوند بلکه باید با ارسال جواب به رسانه مطابق قانون مطبوعات از حقوق خود دفاع کنند.

مومنیان تاکید کرد: اهداف نظام این است که اخبار بدون تحریف به دست مردم برسد و بر این اساس باید رسانه های محلی باید تقویت شود و بخشی از بودجه های فرهنگی دستگاهها می تواند در خصوص اشتراک نشریات محلی صرف شود.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان گفت: روز خبرنگار هرچند که سالی یک بار است اما خبر و اطلاع رسانی همیشه در زندگی مردم جاری و ساری است.

مصطفی جوادی مقدم اظهار کرد: امروز نقش خبرنگاران در تولید خبرهای رسمی بسیار مهم است بنابراین باید از طرح حاشیه های خبر پرهیز کنند و نمونه آن عکس سلفی نمایندگان مجلس بود که باعث شد شکوه حضور مسوولان عالی رتبه نصف کشورهای جهان در مراسم سوگند رییس جمهور تحت الشعاع قرار بگیرد.

به گفته وی، نقد و انتقاد در یک جامعه زنده و پویا اتفاق می افتد در حالی که تخریب در یک جامعه بیمار حاکم می شود و گاهی جای نقد و تخریب در جامعه عوض شده است.

جوادی تاکید کرد: مهمترین وظیفه خبرنگاران، فرونشاندن التهابات در جامعه است، ضمن اینکه نقد منصفانه رسالت اصحاب رسانه است تا زمینه برای خدمت رسانی مسوولان مهیا شود.

در این نشست که سه ساعت به طول انجامید، خبرنگاران و اصحاب رسانه به طرح مشکلات خود و ارائه راهکارهای حل آن پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار