یک روانشناس کودک و نوجوان در گفتگو با پانا :

بزهکاران؛قربانیان کودک آزاری /"نه گفتن" را به کودکان بیاموزیم

یک روانشناس کودک و نوجوان گفت: بسیاری از افرادی که اکنون ما به عنوان بزهکار می شناسیم در کودکی ،قربانی کودک آزاری بودند.

کد مطلب: ۶۵۰۷۴۰
لینک کوتاه کپی شد

آذر دخت داوری روانشناس کودک و نوجوان در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، درباره کودک آزاری گفت: بسیاری از افراد بزهکار که در کودکی قربانی کودک آزاری بودند ،بخاطر تاثیرات روانی که از آن موقع باقی مانده است، در پی تلافی کردن آن آسیب در دوران بزرگسالی هستند.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا در 5 ساله اخیر وجود چنین اخباری در سطح جامعه بیشتر شده است ، ادامه داد: چنین مسائلی همیشه بوده است، اما اینکه امروزه ما حساسیت بیشتری روی آن داریم تنها دلیلش می تواند رسانه های جدید باشد که نقش بسیاری در پررنگ کردن این مسائل دارند.

این روانشناس کودک و نوجوان گفت: کودکان آسیب دیده دیروز، بزهکاران امروز هستند .بنابراین اولین و اساسی ترین نکته آموزش به کودکان است، ما باید نه گفتن را به کودکان آموزش دهیم. خانواده باید از نظر روانی روی چنین کودکانی کار کند. این آسیب ها می تواند نتایج جبران ناپذیری روی کودکان داشته باشد. خانواده در قدم اول باید صمیمیتی را ایجاد کند که کودک به راحتی مشکل خود را بیان کند. اگر این صمیمیت در خانواده وجود نداشته باشد باعث می شود که کودک در برخورد با این مشکل آن را به خانواده اطلاع ندهد و این سبب می شود خانواده دیر متوجه این موضوع شود و نتواند به موقع به درمان کودک خود بپردازد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار