سرپرست جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل:

آمایش واحدهای استانی جهاددانشگاهی، به ایجاد سیستمی یکپارچه می انجامد

سرپرست جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل گفت: آمایش واحدهای استانی جهاددانشگاهی در تمام نقاط کشور، به ایجاد سیستمی یکپارچه و متصل می انجامد که با تخصص های گوناگون، آمادگی دارد مسائل مناطق مختلف کشور را به عالی ترین صورت حل نماید.

کد مطلب: ۶۵۰۲۱۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل، مهران اوچی اردبیلی افزود: در اصل رشد متوازن واحدها، یک آمایش سرزمین است که در تمام ابعاد مرتبط با رسالت جهاددانشگاهی در حوزه های پژوهشی، آموزشی، فرهنگی، تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان و خدمات تخصصی با هدایت و رهبری دفتر مرکزی جهاددانشگاهی و با حذف فعالیت های موازی و رقابت های ناسالم داخلی انجام می پذیرد .

وی با اشاره به اینکه هدف از رشد متوازن نباید رشد یکسان و مشابه باشد بلکه باید رشد براساس نیاز هر منطقه و با توجه به پتانسیل های انسانی و طبیعی موجود آن صورت گیرد اظهار داشت: در راستاي تحقق سياست‌هاي استراتژيك جهاددانشگاهی که مهمترین آن ارتباط صنعت و دانشگاه است جهت گيري‌هاي اساسي حوزه های مختلف این نهاد با محوريت نهضت توليد علم و جنبش نرم افزاري و تولید ایده ها و نوآوری‌های نوین که در راستای آن توليد ثروت، كسب درآمد و ایجاد اشتغال در نظام توليد علم و فناوري و با هدف اعتباربخشي ملي و بين المللي انجام می گیرد .

سرپرست جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل خاطرنشان کرد: از آنجایی که جهاددانشگاهی به لحاظ اقتصادی، نهادی خودگردان است، بایستی به موضوع تولید ثروت از طریق تجاری سازی و فروش خدمات و کالا توجه خاص داشته باشد و به منظور افزایش منابع درآمد پایدار، دانش فنی تولید شده را در فرآیند تجاری سازی با تاسیس شرکت های دانش بنیان که یکی از پایه های اصلی اقتصاد مقاومتی به عنوان راهبر نظام توسعه کشور و تاکید مقام معظم رهبری می باشد، به محصول تبدیل نماید .

اوچی اردبیلی موقعیت جغرافیایی، آب و هوا، آبگرم های معدنی، تولید محصولات خام لبنی، وجود معادن متعدد سنگ و نزدیکی به بازارهای هدف صادراتی را از مهمترین مزیت های استان اردبیل دانست و گفت: می توان با سرمایه گذاری مطلوب و برنامه ریزی شده و بهره گیری از مزیت و پتانسیل های استان، شاهد توسعه گردشگری به ویژه گردشگری سلامت و درمان در این منطقه باشیم و از این طریق روند رشد و توسعه استان را شتاب بخشیم

وی با بیان اینکه تولید بالای محصول سیب زمینی و وجود گیاهان دارویی متنوع از مزیت های دیگراستان اردبیل است گفت: جهاددانشگاهی با ایجاد واحد تولید فرآورده های جدید و سورتینگ جهت آماده سازی محصولات برای صادرات، تاسیس مرکز مطالعات و سرمایه گذاری برای ایجاد تأسیسات نگهداری تولیدات به صورت مکانیزه، می تواند در رشد و توسعه استان و افزایش درآمد خود و اشتغال سهیم باشد .

سرپرست جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل تصریح کرد: موقعیت مرزی و ترانزیتی استان اردبیل با کشورهای روسیه، آذربایجان و حوزه قفقاز، قابلیت های زیادی را برای توسعه بویژه در زمینه تجارت خارجی، مراودات اقتصادی و ایجاد و فعالیت مناطق آزاد تجاری و اقتصادی فراهم آورده است .

اوچی اردبیلی برگزاری جلسات متعدد با مسئولان، شخصیت‌های علمی مطرح استانی و اصحاب رسانه، مصاحبه رادیویی و تلویزیونی و برگزاری نشست‌های تخصصی جهت معرفی توانمندی های جهاددانشگاهی و انعقاد تفاهم نامه همکاری را از اقدامات موثر انجام گرفته در حوزه ارتباط با بخش های خصوصی، تعاونی و دولتی عنوان کرد .

وی افزود: با تعاونی‌ها، اصناف و اتحادیه‌های مختلف استان مذاکرات خوبی انجام گرفته و در حوزه‌های مأموریتی جهاددانشگاهی اقدامات ارزنده ای از جمله برگزاری دوره های آموزشی، انجام طرح و پژوهش های مورد نیاز انجام گرفته است .

سرپرست جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل اضافه کرد: در ارتباط با بخش خصوصی و با توجه به رویکرد تجاری سازی و اشتغال جهاددانشگاهی، در استان اردبیل همکاری های مختلفی با شرکت های دانش بنیان و شرکت هایی که صاحب ایده های خلاق و نوینی در حوزه های مختلف هستند انجام گرفته و واحد اردبیل با راه اندازی مرکز رشد فناوری گیاهان دارویی انجام این مهم را تسریع بخشیده است .

اوچی اردبیلی با بیان اینکه جهاددانشگاهی اردبیل با همت جهادی و با رویکرد تجاری سازی و اشتغال برای تولید ثروت از علم بسترسازی کرده است اضافه کرد: این نهاد با جذب حداکثری نخبگان و استفاده از ایده های خلاق و نوین آنها در قالب مرکز رشد، مسیر رشد و پیشرفت را هموار نموده تا هر روز شاهد افزایش اشتغال، کسب درآمد، تجاری سازی فناوری ها و محصولات تولید داخلی باشیم .

وی گسترش مهارت های تخصصی، توسعه فرهنگ کار و خود باوری و افزایش کارآمدی نیروی متخصص را از اقدامات ارزنده برای توانمندسازی جوانان و ایجاد فرصت برای سه گروه جوانان، جامعه و جهاددانشگاهی عنوان وتصریح کرد :. جهاددانشگاهی با بوجود آوردن کارگاه های تخصصی و انجام پروژه های عملی در کنار مفاهیم آموزشی سعی دارد تا کارآمدی و تاثیر جوانان بر جامعه را در جهت بهبود کیفیت زندگی افزایش دهد .

سرپرست جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل از آمادگی کامل این واحد برای انجام هماهنگ پروژه های کلان ملی بخصوص در زمینه های تخصصی واحد بویژه در حوزه کشاورزی، سلامت باروری، گردشگری سلامت و مطالعات شهری و همچنین همکاری در سایر حوزه ها جهت هم افزایی و بالابردن توان بدنه جهاددانشگاهی کشور و افزایش توان سیستمی این سازمان در جهت حل مسائل و مشکلات موجود در کشور خبر داد .

اوچی اردبیلی افزود: در برای انجام این مهم، لازم است از تحقیقات کاربردی که براى رفع نيازمندى‌هاى بشر و بهبود و بهينه‌سازى ابزارها، روش‌ها، اشياء و الگوها در جهت توسعه ی رفاه و آسايش و ارتقاى سطح زندگى انسان مورد استفاده قرار مى‌گيرند، حمایت های لازم به عمل آید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار