صدور مجوز سرمایه گذاری در بخش گردشگری تسریع می یابد

معاون گردشگری و امور زائرین استانداری فارس، با اشاره به برخی بخشنامه ها و دستورالعمل ها که موجب کندی در بخش گردشگری و صنایع دستی می شود تاکید کرد: فرآیند صدور مجوز برای سرمایه گذاران در بخش گردشگری باید تسریع یابد.

کد مطلب: ۶۴۸۴۵۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا فارس، شاپور رستمی گفت: بعضی دستور العمل ها و بخشنامه ها موجب کندی سرمایه گذاری دربخش گردشگری و صنایع دستی شده و می طلبد سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به منظور تسهیل در سرمایه گذاری اهتمام ویژه ای به این بخش داشته باشد .

معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی با تاکید برنگاه ویژه دولت یازدهم و دوازدهم به جایگاه گردشگری افزود: در ادوار گذشته توجه خاصی به گردشگری صورت نگرفته است، در حالی که این صنعتی پاک، ارزان و ارز آور است و باید با ایجاد زیر ساخت های مناسب مشوق سرمایه گذاران برای جذب گردشگران بود.

سعید شیرکوند با تاکید به سخنان ریاست جمهوری در خصوص توسعه گردشگری و صنعتی شدن آن ، افزود : توجه به توسعه گردشگری یکی از راهکار های اساسی برای ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی درکشور است .

وی در ادامه به ظرفیتهای استان چهار فصل فارس در برخورداری از جاذبه های تاریخی، طبیعی، روستایی، مذهبی و ... اشاره و خواستار بهره مندی از این موهبتها در توسعه گردشگری استان فارس شد .

شیرکوند در جهت حمایت از سرمایه گذاران حوزه گردشگری و همچنین حفظ امنیت گردشگران، خواستار برخورد قانونی با افراد سودجو و صاحبان خانه های مسافر و اقامتگاه های بدون مجوز شد .

وی در پایان سخنان خود وعده اخذ تسهیلات با نرخ سود 14 درصد به سرمایه گذاران هتل های در حال ساخت از محل صندوق توسعه ملی را داد و خاطر نشان کرد: با شناسایی و تشخیص کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی استان فارس، برای ۱۵ مورد از هتل های دارای پروانه بهره برداری استان که ساختمان آنها نیازمند تعمیر و بهسازی می باشند نیز تسهیلات بازسازی در نظر گرفته شده است که پس ارسال معرفی نامه از طرف اداره کل اقدامات قانونی برای اخذ این تسهیلات صورت می پذیرد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار