معاون استاندار قزوین در گفتگو با پانا:

گردش مالی خرید تضمینی محصولات کشاورزی قزوین معادل 300 میلیارد تومان

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار قزوین گفت: گردش مالی خرید تضمینی محصولات کشاورزی از قبیل گندم ، جو و کلزا در استان قزوین ، معادل 300 میلیارد تومان می باشد.

کد مطلب: ۶۴۶۴۶۷
لینک کوتاه کپی شد

منوچهر حبیبی در گفتگو با خبرنگار پانا قزوین اظهار کرد: تاکنون نسبت به خرید 190 هزارتن گندم ، 12 هزارتن جو و همچنین 9 هزار تن محصول کلزا در استان اقدام شده است .
وی توضیح داد : 30 مرکز خرید ثابت گندم و 4 مرکز برای خرید کلزا در استان اختصاص یافته که با توجه به دستورالعمل خرید تضمینی گندم ، سررسید پرداخت مطالبات گندم کاران از 12 تیرماه می باشد که 50 درصد بصورت نقدی می باشد که تاکنون 10 میلیارد و 300 میلیون تومان پرداخت شده است .
حبیبی درخصوص میزان پرداختی محصول کلزا نیز گفت : تاکنون 9 هزار تن محصول کلزا در استان خریداری شده که از مبلغ 24 میلیارد تومان مطالبات کشاورزان ، معادل 82 درصد یعنی 19 میلیارد و 600 میلیون تومان پرداخت شده است .
معاون استاندار قزوین در خصوص پرداخت وجه مطالبات گندمکاران توضیح داد : پرداخت وجه در کل کشور و بویژه در استان های درگیر خرید تضمینی گندم در دو مرحله انجام می شود که 50 درصد آن در حال پرداخت می باشد و مابقی نیز طی روزها و هفته های آینده به حساب گندمکاران واریز خواهد شد .
وی با بیان اینکه امسال با ترغیب و پیگیری از سوی بخش خصوصی و کارخانجات آرد ظرفیت ذخیره سازی گندم در استان افزایش یافته است ، تصریح کرد : خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته از سوی جهاد کشاورزی استان ، شرکت غله و خدمات بازرگانی و تعاون روستایی و دیگر دستگاه های متولی ، میزان سیلوهای ذخیره گندم قبل از شروع فصل خرید ، حدود 60 هزار تن افزایش یافت .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار