فرماندار کاشان:

تخصیص اعتبار 23 میلیارد ریالی برای اجرای طرحهای آبخیزداری در کاشان

فرماندار کاشان از تصویب 23 میلیارد ریال از محل اعتبارهای ملی و استانی برای اجرای طرحهای آبخیزداری در این شهرستان خبر داد.

کد مطلب: ۶۴۶۳۰۹
لینک کوتاه کپی شد

حمیدرضا مومنیان در نشست کارگروه تخصصی خشکسالی، سرمازدگی و مخاطرات کشاروزی اظهار کرد: این طرحها شامل احداث بندهای تاخیری و خاکی در مسیر حوزه آبریز منتهی به سد خنچه و تکمیل 14 بند خاکی و 220 سازه آبخیزداری در سطح شهرستان می باشد.

وی ضمن اشاره به بحران آب در دشت کاشان افزود: طرح آبیاری تجمیعی یکی از اقدامات مناسب برای مدیریت و استفاده بهینه آب در بخش کشاورزی است که با اجرای 45 طرح آبیاری تجمیعی در شهرستان کاشان با احتساب 2300 مترمکعب در مصرف آب کشاورزی برای هر هکتار، در مجموع چهار میلیون و 900 هزار مترمکعب آب صرفه جویی شده است.

فرماندار کاشان با اشاره بر تغییر الگوی کشت در منطقه بر آموزش و اجرای اصول صحیح کشاورزی و ترویج کشت محصولات کم آب از قبیل گل محمدی، زعفران ، شاتوت و گیاهان دارویی تاکید کرد.

مومنیان افزود : با سیاست گذاری که طی سال های 93 الی 95 در بخش کشاورزی به خصوص کشت زراعی در سطح کشور و به تبع آن در شهرستان کاشان توسط دولت محترم تدبیر و امید صورت گرفته است در راستای کاهش مصرف آب میزان سطح زیر کشت گندم از 1200 هکتار به 820 هکتار تقلیل یافته و این در حالی است که با اجرای اصول و آموزش کشاورزان میزان برداشت محصول در این سطح از 1650 تن به مقدار 2500 تن رسیده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار