افزایش دو برابری ایستگاه های هواشناسی در برنامه ششم توسعه

رئیس سازمان هواشناسی کشور گفت :تا پایان برنامه پنج ساله ششم توسعه ، 10 هزار ایستگاه هواشناسی درکشور فعال می شود.

کد مطلب: ۶۴۵۵۶۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا شهرستانهای تهران ، رئیس سازمان هواشناسی کشور در حاشیه بازدید از ایستگاه هواشناسی شهریار با بیان اینکه هم اکنون 4500 ایستگاه هواشناسی فعال در سراسر کشور وظیفه هواشناسی را بر عهده دارند، گفت : با برنامه ریزی های انجام شده ، این ایستگاه ها به ده هزار ایستگاه افزایش پیدا خواهد کرد .

داوود پرهیز کار با اشاره به روند تغییر ایستگاههای هواشناسی دستی به ایستگاههای هواشناسی خودکار افزود: با گسترش و بهبود کیفیت ایستگاههای هواشناسی ، سطح دقت و سنجش اقلیم ها در نقاط مختلف کشور بهبود چشمگیری خواهد یافت .

معاون وزیر راه وشهرسازی و رئیس سازمان هواشناسی کشور با اشاره به متغیر بودن دقت پیش بینی ها در پیش بینی های خیلی کوتاه مدت ، کوتاه مدت ، میان مدت ، بلندمدت و فصلی افزود : در پیش بینی های هواشناسی کوتاه مدت بیش از 90 درصد و در پیش بینی های بلند مدت تا 70 درصد دقت و صحت وجود دارد .

وی با بیان اینکه اقلیم شناسی و پیش بینی ها در کشور های توسعه یافته با توجه به صرف هزینه های سنگین ومدل سازی ، بسیار با دقت انجام میشود افزود : هرچند سازمان هواشناسی ایران در این خصوص کمی از کشورهای توسعه یافته فاصله دارد اما در بین کشور های منطقه از دقت مناسبی برخوردار است.

/خبرنگار :امیر غلامی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار