مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی در گفت و گو با پانا:

155میلیون ریال برای آموزش مددجویان کمیته امداد خراسان شمالی هزینه شد

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 155 میلیون ریال در زمینه آموزشی مددجویان تحت پوشش این نهاد در استان هزینه شده است.

کد مطلب: ۶۴۵۲۸۳
لینک کوتاه کپی شد

عباس اهرابی در گفتگو با خبرنگار پانا ، با اشاره به اینکه توانمندسازی و تأمین خوداتکایی مددجویان تحت حمایت از مهم ترین اهداف کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی است، اظهار کرد: فراهم کردن امکانات لازم برای توانمندسازی، خوداتکایی، استقلال اقتصادی افراد و خانواده های نیازمند از طریق استعداد سنجی، مشاوره شغلی، پرداخت تسهیلات قرض الحسنه و ایجاد اشتغال در اولویت برنامه های کاری این نهاد است.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون 155 میلیون ریال در حوزه آموزشی مددجویان کمیته امداد استان هزینه شده است، افزود: در بخش کاریابی نیز مددجویان بر حسب استعدادسنجی و توانایی افراد در حوزه های مختلف، بعد از گذران دوره های فنی وحرفه ای، به سمت مشاغل آماده شرکت‌ها و کارگاه های خصوصی هدایت می شوند.

اهرابی گفت: امسال ۶۲۵ نفر از مددجویان تحت حمایت این نهاد از آموزش های مهارت آموزی، پایدار سازی توسعه، کارآفرینی و حرفه آموزی دانش آموزان بهره مند شدند.

وی گفت: این تعداد را 292 نفر در حوزه مهارت آموزی، 285 نفر در بخش پایدار سازی توسعه، 30 نفر کارآفرینی و 18 نفر حرفه آموز دانش آموزان بودند.

اهرابی با بیان اینکه از این تعداد 491 نفر زن و 134 نفرمرد بودند، افزود: این در حالیست که از 625 نفر مددجو برای دوره های آموزشی 281 نفر مددجو شهری و 344 مددجو روستایی هستند.

وی گفت: امسال 10 نفر مددجو در مراکز دولتی، 211 نفر در آموزشگاه های آزاد، 73 نفر در مراکز و مجتمع های فرهنگی و 102 نفر در مراکز امداد آموزش های لازم برای ایجاد اشتغال و مهارت آموزی را فرا گرفتند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی اضافه کرد: مددجویان سنین ۱۵ تا ۵۰ سال تحت حمایت این نهاد می توانند در کلاس های آموزشی فنی و حرفه ای به صورت رایگان شرکت کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار