چهارباغ، بهشتی‌ترین خیابان اصفهان

مردم اصفهان می‌گویند چهارباغ از زیباترین خیابان‌های اصفهان است که سه‌شنبه‌ها حال‌وهوایی بهشتی دارد.

کد مطلب: ۶۴۵۰۱۴
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش پانا اصفهان و به نقل از پویش مردمی ترافیک شهر اصفهان، از کوچه پس کوچه‌های شهر که بگذریم، قدری آن طرف‌تر از میدان تاریخی نقش جهان خیابانی است که حال‌وهوایش، حال‌وهوای هر عابری را، حتی اگر برای اولین بار باشد که از آن می‌گذرد، عوض می‌کند. خیابانی با درختان بلند و سرسبز که اصفهانی‌ها با خاطرات آن زندگی می‌کنند.
چهارباغ، خیابانی که سال‌ها در اصفهان و ذهن و خاطرات اصفهانی‌ها جاخوش کرده، این روز‌ها حال‌وهوای دیگری دارد. این خیابان که یکی از زیباترین خیابان‌های اصفهان و شاید ایران است مدتی است شاهد رویدادی فرهنگی است و می‌خواهد دوچرخه‌ها را به شهر دوچرخه‌ها برگرداند.
"سه شنبه‌های بدون خودرو" نام طرحی است که چندی‌است به همت پویش مردمی ترافیک شهر اصفهان اجرا شده و در راستای آن خیابان چهارباغ اصفهان در روزهای سه‌شنبه پیاده‌راه می‌شود تا اصفهانی‌ها با قدم زدن در آن قدری هوای پاک تنفس کنند، قدری خاطره بازی کنند و حتی قدری خاطره‌سازی کنند.
سه‌شنبه‌ها اگر گذرت به چهارباغ بیافتد عابرانی را می‌بینی که ساعتی ‌را برای تفریح به چهارباغ آمده‌اند. پیر و جوان؛ همه لبخند بر لب دارند و آسوده در چهارباغ قدم می‌زنند، خرید می‌کنند، دوچرخه سواری می‌کنند و خوش می‌گذرانند.
در چهارباغ که قدم بزنی پیش از همه نمایشگاه پاکرو‌ها را خواهی دید. نمایشگاهی برای فروش انواع دوچرخه، دوچرخه و موتورسیکلت برقی و دیگر پاکرو‌هایی که تنفس شهر را مختل نمی‌کنند. پیشتر که بروی کودکان و برنامه فرهنگی ویژه آنان را خواهی دید که از شادی آن‌ها خود‌به‌خود لبخند مهمان لب‌هایت خواهد شد.
کافه‌کتاب، جدیدترین برنامه فرهنگی چهارباغ است که به طور خودجوش توسط یک شهروند اصفهانی اجرا می‌شود. به کافه کتاب که بیایی، می‌توانی با اهدای یک کتاب، یک نوشیدنی رایگان دریافت کنی؛ کتاب‌هایی که برای امانت به مناطق محروم برده می‌شود تا همه کتاب بخوانند.
قدری جلوتر، گنبد و گلدسته‌های مدرسه علمیه امام صادق (ع) «چهارباغ» خودنمایی و تماشای آن آسمانی‌ات می‌کند و اگر هنگام اذان باشد چند رکعت نماز مهمان چهارباغ خواهی بود.
حال‌وهوای شهروندان وصف شدنی نیست. باید از خودشان بپرسی تا بفهمی حال‌وهوای مهمانان چهارباغ را در سه‌شنبه‌های بدون خودرو. مجتبی علی‌اکبری جوان 19ساله اصفهانی در گفت‌گو با خبرنگار پویش مردمی ترافیک، چهارباغ را خیابانی بهشتی توصیف کرد و اظهار داشت: سرسبزی درختانی که در چهارباغ است فضای این خیابان را بهشتی می‌کند و با دوچرخه سواری در این خیابان در روز‌های سه‌شنبه حال و هوای دیگری پیدا خواهی کرد.
وی با اشاره به تابستان و گرمای هوا افزود: اصفهان همیشه تابستان‌های گرمی را داشته ولی حتی این گرما نیز با نوشیدن یک نوشیدنی خنک یا بستنی در چهارباغ لذت بخش و دلپذیر می‌شود.
حاج حسین سلیمانی، یکی دیگر از مهمانان چهارباغ پیرامون دوچرخه سواری بیان کرد: دوچرخه‌سواری و به طور کلی ورزش سن و سال نمی‌شناسد و هر کسی در هر سن و سالی می‌تواند در ورزش کند.
وی با بیان اینکه از جوانی دوچرخه‌سواری می‌کرده و به دوچرخه‌سواری علاقه‌مند است، افزود: متاسفانه امروزه دیگر دوچرخه‌ها جای خود را به خودرو‌ها و موتورسیکلت‌ها داده‌اند.
این شهروند اصفهانی با اشاره به طرح سه‌شنبه‌های بدون خودرو ادامه داد: خوشبختانه اجرای این طرح فضای چهارباغ را بانشاط ‌تر کرده و حداقل سه‌شنبه‌ها می‌توان دوچرخه‌ها را دید که در چهارباغ تردد می‌کنند و امیدوارم دوباره روزی برسد که هرروز و در همه خیابان‌های اصفهان رفت و آمد دوچرخه‌هارا مشاهده کنیم.
"هوای اصفهان را داریم" شعار پویش مردمی ترافیک است که در جای جای چهارباغ به چشم می‌خورد و طرح "سه‌شنبه‌های بدون خودرو" طرحی است برای اجرایی کردن این شعار، شهروندان اصفهانی نیز با استقبال خوب خود از این طرح نشان می‌دهند هوای اصفهان را دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار