نایب رئیس شورای شهر اصفهان:اجرای سه‌شنبه‌های بدون خودرو شهروندان را برای پیاده راه شدن چهارباغ آماده کرد

اصفهان(پانا)-نایب رئیس شورای شهر اصفهان گفت: اگر چهارباغ به یک باره به روی خودروها بسته می‌شد ممکن بود مردم پذیرش این موضوع را نداشته باشند، اما با اجرای طرح سه شنبه‌های بدون خودرو، اطلاع رسانی، اجرا با شیب ملایم و مشارکت و همراه کردن مردم این اقدام انجام شد و امروز از سوی مردم مورد پذیرش واقع شده است.

کد مطلب: ۸۵۰۷۶۸
لینک کوتاه کپی شد
نایب رئیس شورای شهر اصفهان:اجرای سه‌شنبه‌های بدون خودرو شهروندان را برای پیاده راه شدن چهارباغ آماده کرد

علیرضا نصر اصفهانی در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به تأثیر برگزاری طرح فرهنگی سه شنبه‌های بدون خودرو بر همراهی مردم و انگیزه مسئولان برای اجرای طرح پیاده راه سازی چهارباغ اظهار داشت: پیاده راه چهارباغ مجموعه‌ای است که موردنیاز شهر بوده است، طرح پیاده راه سازی چهارباغ از سوی مردم و کسبه مورد قبول واقع شد چراکه در اجرای برنامه های فرهنگی از زمان بسته شدن این خیابان در روزهای سه شنبه، مردم در این امر به مشارکت طلبیده شدند.

وی ادامه داد: بنابراین امروز مردم اصفهان نه تنها برابر بسته شدن چهارباغ مقاومتی نمی‌کنند بلکه امروز برای راه اندازی پیاده راه چهارباغ نیز تعجیل دارند.

نایب رئیس شورای شهر اصفهان با بیان اینکه پیاده راه چهارباغ سبب تحرک و پویایی مردم و رونق کسب و کار نیز می‌شود، گفت: اجرای طرح سه شنبه های بدون خودرو فضای چهارباغ را به سمت انسجام خانوادگی و تقویت ارتباطات اجتماعی پیش برد، همچنین فرهنگ ترافیک نیز می‌تواند در این فضا به مردم آموزش داده شود، از سوی دیگر این خیابان به عنوان محور فرهنگی می‌تواند نیازهای مورد درخواست جامعه را برآورده کند.

وی بیان کرد: اگر چهارباغ به یک باره به روی خودروها بسته می‌شد ممکن بود مردم پذیرش این موضوع را نداشته باشند، اما همه اقدامات توامان، با اجرای طرح سه شنبه های بدون خودرو، اطلاع رسانی به مردم و با شیب ملایم و با مشارکت و همراه کردن مردم این اقدام انجام شد و امروز از سوی مردم مورد پذیرش واقع شده است.

نصر اصفهانی گفت: این موضوع نشان می‌دهد اجرای هر طرح شهری که به زندگی مردم گره خورده نیازمند اجرای برنامه‌هایی است که در آن رخداد موثر باشند و طرح پیاده راه سازی چهارباغ، براین اساس، می‌تواند خود به الگویی برای دیگر طرح‌های شهری درنظر گرفته شود.

وی افزود: طرح پیاده راه سازی چهارباغ عباسی در حالی وارد فاز اجرایی شد که خیابان‌های اطراف از جمله باغ گلدسته و شمس آبادی، به موازات آن تقریبا ترافیک این خیابان را پوشش می‌دادند؛ بنابراین از زمانی که چهارباغ به طور کامل بسته شده اتفاقی مانند ایجاد گره کور ترافیکی ایجاد نشده است.

نایب رئیس شورای شهر اصفهان بیان کرد: قرار است تدابیری اندیشیده شود که محل پارک مناسب خودرو همچنین استفاده از وسائل حمل و نقل عمومی برای کسانی که به چهارباغ می‌آیند ایجاد شود.

وی گفت: پیاده راه شدن چهارباغ سبب می‌شود که وسائل نقلیه کمتر در مرکز شهر رفت و آمد کنند و بر همین اساس شاهد ترافیک و آلودگی کمتری خواهیم بود، براساس همین طرح احتمالاً در آینده نزدیک خیابان سپه نیز به پیاده راه تبدیل می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار