جشنواره تئاتر سوره دروازه‌ای برای کشف استعدادهای درخشان است

کارگردان مطرح تئاتر خراسان شمالی گفت: جشنواره منطقه‌ای تئاتر سوره دروازه‌ای برای راهیابی به جشنواره ملی تئاتر سوره ماه و کشف و پرورش استعدادهای بالقوه و درخشان تئاتر استان است.

کد مطلب: ۶۴۴۹۱۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا خراسان شمالی، محمد شاکری با استقبال از برگزاری پنجمین جشنواره منطقهای تئاتر سوره به میزبانی بجنورد، اظهار کرد: جشنواره منطقه‌ای تئاتر سوره سبب پرورش هنرمندان جدید و درنتیجه پویایی تئاتر استان میشود و من بیصبرانه منتظر شروع جشنواره هستم.

وی افزود: این جشنواره فصل جدیدی از پویایی و شکوفایی تئاتر استان را به همراه دارد به شرط آنکه در این زمینه تلاش و سرمایه‌گذاری شده و از هنرمندان و استعدادهای استان برای حضور در جشنواره به نحو احسن استفاده شود.

شاکری اضافه کرد: جشنواره منطقه‌ای تئاتر سوره گام مهمی برای اجرای عمومی آثار و جذب مخاطب بیشتر است به‌گونه‌ای که با سرمایه‌گذاری و حمایت‌های مادی و معنوی از هنرمندان فعال و جدید استان و ترغیب آنها به شرکت در جشنواره میتوان رونق عمدهای در تئاتر استان به وجود آورد.

وی گفت: جشنواره‌ها همیشه سبب ایجاد انگیزه در هنرمندان برای ارائه آثار بدیع و تازه می‌شوند و می‌توان با ایجاد شور و شوق در هنرمندان، میل و رغبت کار کردن و حضور در جشنواره را در آنها افزایش داد به طوری که هنرمندان به‌صورت خودجوش در جشنواره شرکت کنند و به این طریق جریان جشنواره منطقه‌ای در استان به یک اتفاق روتین و منظم تبدیل شود.

شاکری با اشاره به نقش و اهمیت تبلیغ و تبلیغات در شناسایی و رونق جشنواره منطقه‌ای تئاتر سوره، تصریح کرد: اهمیت تبلیغات در شناسایی و ترغیب هنرمندان برای حضور در جشنواره‌ها غیرقابل انکار است؛ بهگونه‌ای که گاهی مشاهده می‌شود جشنواره‌هایی که از لحاظ سطح کیفی در مرتبه بالایی نیستند با تبلیغات فراوان به جشنواره‌های بزرگ و مهمی تبدیل شده و هنرمندان مطرح کشور هر ساله با رغبت فراوان در آن شرکت می‌کنند.

وی افزود: اینکه در جشنواره دغدغه متقاضی و مخاطب نداشته باشیم آن هم به این دلیل که به طور معمول هر سال عدهای در آن جشنواره شرکت می‌کنند، سطح کیفی آثار و جشنواره را کاهش می‌دهد هرچند که ممکن است از سطح استاندارد کیفیت جشنواره پایینتر نشود.

شاکری با بیان اینکه تبلیغات گسترده سبب جذب متقاضیان و مخاطبان بسیاری در جشنواره منطقه‌ای تئاتر در استان می‌شود، اظهار داشت: با توجه به اینکه بزرگترین شاخصه خراسان شمالی در حوزه تئاتر علاقه فراوان جوانان به شرکت در جشنواره است اگر در این زمینه سرمایه‌گذاری و تبلیغ اساسی صورت گیرد، افزون بر سطح کمی آثار کیفیت آثار و جشنواره هم افزایش می‌یابد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه کاستی‌ها و مشکلات هیچوقت مانعی بر سر راه تئاتر استان نبوده و نخواهد شد، افزود: ما نباید همیشه نیمه خالی لیوان را ببینیم؛ چراکه کاستی‌ها و نیمه خالی لیوان منجر به منزوی شدن تئاتر استان نشده؛ بلکه تئاتر خراسان شمالی جریان موفق خود را در کنار همه ایرادها، کاستی‌ها و کمبودها حفظ کرده که این نشان‌دهنده مخاطبان فهیم و هنرمندان علاقه‌مند به هنر تئاتر است.

شاکری با اظهار امیدواری برای رفع این مشکلات و کاستی‌های تئاتر در استان، تصریح کرد: وقتی با وجود این کاستی‌ها و مشکلات، تئاتر استان درزمینه اجرا و مخاطب موفق بوده و گروه‌های موفق استان در جشنواره‌های ملی حضور دارند؛ به طور یقین با برطرف شدن این کاستی‌ها رشد و پیشرفت قابل‌ توجهی در تئاتر استان مشاهده می‌کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار